Bunt serca w pubie
Serce nie sługa może odmówić posłuszeństwa – i odmawia dobremu klientowi pubu w nowej kampanii Ministerstwa Zdrowia zachęcającej do zachowania umiaru w piciu alkoholu. – To od ciebie zależy, ile lat pożyjesz i w jakiej kondycji będziesz spędzał swoją starość – mówi minister zdrowia. – Dobre nawyki, które powinniśmy wynieść z domu, to nawyki dobrego odżywiania, to oczywiście nawyk aktywności ruchowej, brak uzależnień, czyli np. palenia papierosów.
Mimo przestróg, z powodu zawału serca w Polsce codziennie umiera blisko 100 osób, a sama minister przyznaje się do wielokrotnych prób wyjścia z nałogu tytoniowego i tendencji do jedzenia późną porą. – To są nawyki, które chcemy wymazać z naszego życia i pokazać, jak można inaczej – powiedziała Ewa Kopacz na konferencji otwierającej nową kampanię "Kochaj swoje serce. Dla zdrowia!"
Kampania „I love♥ Kochaj swoje serce. Dla zdrowia!”, której pierwsza edycja rozpoczęła się w połowie października, ma zachęcić Polaków do prowadzenia zdrowego trybu życia, z naciskiem na upowszechnienie wiedzy o zapobieganiu chorobom serca. Akcja prowadzona jest w ramach programu „Narodowy Program Wyrównywania Dostępności do Profilaktyki i Leczenia Chorób Układu Sercowo-Naczyniowego na lata 2010-2012 POLKARD”. Na profilaktykę i edukację z tego programu w 2010 roku przewidziano 2,9 mln złotych.
W ramach prowadzonej akcji powstał spot zrealizowany w stylistyce niemego kina. Choć adresowany głównie do osób młodych – estetyką bliższy będzie zapewne osobom starszym, lubiącym dawne filmy.
Reżyserem spotów jest Piotr Janowski. Reklama opracowana została przez dyrektora kreatywnego kampanii Piotra Jagielskiego, opiera się na przesłaniu: „Serce nie sługa. Może odejść, jeśli nie będziesz traktował go odpowiednio i szanował”. Ambasadorami akcji zostali Katarzyna Dowbor oraz Zbigniew Wodecki.
Obywatele Polski, to w ok. 33% palacze tytoniu, nadwaga towarzyszy 40% Polaków, a otyłość 20%. Do tego dochodzi niska aktywność fizyczna: wśród mężczyzn 49% i wśród kobiet 56%. W ocenie krajowego konsultanta ds. kardiologii prof. Grzegorza Opolskiego, gdyby wyeliminować wymienione wyżej czynniki ryzyka, można uniknąć nawet 80 proc. zawałów serca i udarów mózgu.
Za realizację kampanii odpowiada firma JP Konsulting we współpracy z Centrum Kardiologii z Józefowa. Spot przygotowało studio filmowe Opus Fillm, a media zaplanował Equinox Polska. Działaniom reklamowym towarzyszy kampania PR prowadzona przez agencję Media Connect. Nadawca kampanii, Ministerstwo Zdrowia, już dziś zapowiada kolejne odsłony kampanii w przyszłych latach.
Strona kampanii: www.kochajserce.pl
M.Prządka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca