logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  21.07.2014

Brzydka Marchew jest tak smaczna, jak ta ładna



Wprawdzie wyglądają dziwnie, ale smakują równie dobrze. Tony warzyw i owoców – marchewek z rozdwojonym korzeniem, krzywych ogórków, koślawych bakłażanów – trafiają na śmietnik, bo ludzie nie chcą ich jeść ze względu na ich wygląd.

Kampanię ,,Inglorious Fruits and Vegetables” ("Niesławne Owoce i Warzywa") promuje paczka bohaterów takich jak: Groteskowe Jabłko, Komiczny Ziemniak, Ohydna Pomarańcza, Nieudana Cytryna, Zniekształcony Bakłażan, czy też Brzydka Marchew. Wszystkich herosów łączy wspólna cecha – zostały uznane za odpad spożywczy.

Sprawcą zamieszania jest francuska sieć marketów Intermarche, która postanawia walczyć z wybrednym gustem swoich klientów. Okazuje się, że odwiedzający sklepy Francuzi nie chcą kupować "brzydkich" warzyw i owoców, dlatego są one wyrzucane przez rolników. Z okazji ogłoszenia przez Unię Europejską roku 2014 Rokiem Walki z Marnowaniem Jedzenia, sieć postanowiła je wykupywać i sprzedawać o 30% taniej niż inne.

Do rozpowszechnienia przekazu wykorzystano radio, prasę, plakaty i filmiki wideo. Akcję prowadzono także wewnątrz sklepów, poprzez rozdawanie klientom soków, przyrządzonych z takich produktów. 

Kampania przynosi rezultaty. Jak podaje sieć marketów Intermarche w ciągu dwóch dni od zapoczątkowania akcji ze sklepu zniknęło średnio 1,5 tony wcześniej niechcianych produktów, co stanowi wzrost o 24%. Kampania odbiła się także dużym echem w Internecie i tradycyjnych mediach francuskich oraz z powodzeniem przenika do innych krajów.

Problem ukazany przez sieć sklepów nabiera powagi, jeśli spojrzy się na dostępne statystyki. Według ONZ co szósty mieszkaniec planety głoduje. Pośrednio w kampanii zachęca się nie tylko do własnej oszczędności, ale również do wykorzystywania zasobów w sposób odpowiedzialny i zrównoważony.

Zagadnienie wykluczenia określonych osób ze względu na nieatrakcyjny wygląd określane jest jako lukizm (z ang. lookism – look, wygląd). Ładnym przypisuje się pozytywne cechy i zalety, które brzydkim często są odbierane. Taka bezpośrednia ocena może stanowić podstawę dyskryminacji wielu ludzi, a także – jak widać – wpływa na konkretne decyzje zakupowe.

Joanna Suchorowiec


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 12.09.2023

    Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF


  • 14.08.2023

    Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!


  • 10.08.2023

    Wsparcie dla pszczół gniazdujących w ziemi w Cementowni Cemex w Chełmie


  • 28.07.2023

    Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


  • 27.07.2023

    Biedronka zamyka obieg polietylenu


  • 18.07.2023

    Trwa nabór do 17. edycji konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju”


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek