Bolesne emotikony
PETA, jedna z największych na świecie organizacji walczących o prawa zwierząt, nawiązała współpracę z Unicode Consortium, organizacją non-profit, zajmującą się ujednolicaniem systemów kodowania. Efektem tego jest inicjatywa Raw Emojis (Bolesne emotikony), mająca swoją premierę podczas tegorocznego Tygodnia Świadomości Praw Zwierząt (Animal Rights Awareness Week), przypadającego na trzeci tydzień czerwca.
W ramach projektu standardowe emotikony ze zwierzętami (stanowiące „wyposażenie” większości popularnych komunikatorów) zostały zastąpione przez ich okaleczone wersje. Jak podkreślają twórcy kampanii: „cierpiące z winy człowieka zwierzęta stają się w ten sposób integralną częścią rozmowy”. Co jednak najistotniejsze, użycie popularnych ikonek jako formy komunikowania o prawach zwierząt sprawia, że przekaz kampanii dociera do odbiorców poniekąd „pozajęzykowo” – z ominięciem takich aspektów jak wiek, czy płeć i w efekcie jest czytelny pod każdą szerokością geograficzną:
zobacz także
-
19.07.2025Kampanie
Odwiedź kulturę na wakacjach
-
14.07.2025Kampanie
To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze
-
12.07.2025Kreacje / printy
Kwiaty
-
10.07.2025Kreacje / printy
Nie ma powodu do świętowania
-
09.07.2025slider
Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1
-
08.07.2025Kampanie
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie