logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Ból od słów
07.12.2008
Tematy: Kampanie, Wielka Brytania, Walka z przemocą

Ból od słów

Your browser does not support the video tag.


Duży problem w zwalczaniu przemocy domowej stanowią jej ofiary, które same niekiedy go marginalizują. Robią to, kierując się źle rozumianą miłością – miłością do oprawcy i wiarą w jego miłość. Robią to, kierując się złudną nadzieją, że miłość ofiary przemieni bestię w księcia, że tak naprawdę bestia jest księciem.

Stacja MTV w grudniu 2008 roku, w ramach działań społecznych pod szyldem Stying Alive, wyemitowała 60-sekundowy film, w którym mąż krzyczy na żonę. Kobieta kuli się ze strachu przed tymi krzykami, widać, że sprawiają jej ból. Z drastyczną sceną kontrastuje łagodny głos aktorki Heleny Bonham-Carter, która deklamuje fragmenty "Hymnu do miłości" z I listu do Koryntian: „Miłość cierpliwa jest, łaskawa jest. Miłość nie zazdrości, nie szuka poklasku, nie unosi się pychą; nie dopuszcza się bezwstydu, nie szuka swego, nie unosi się gniewem, nie pamięta złego; nie cieszy się z niesprawiedliwości, lecz współweseli się z prawdą. Wszystko znosi, wszystkiemu wierzy, we wszystkim pokłada nadzieję, wszystko przetrzyma".

Na zakończenie filmu widać ranę na twarzy kobiety tworzącą napis "Suka" oraz hasło „If only you could see the damage words cause”. Kampania uświadamia osobom doznającym przemocy ze strony swojego partnera, że nie musi być ona wyłącznie fizyczna i nie musi pozostawiać widocznych na ciele śladów. Często jest niedostrzegana, nawet przez jej ofiarę, która uważa, że miłość wszystko znosi, lecz zapomina, że miłość nie unosi się gniewem i że dotyczy to obu stron związku.
M. Durda



Nazwa kampanii:
Scar
Czas:
2008.12.2 - 2008.12.31
Nadawca:
MTV Networks International
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
Ogilvy
Adresaci:
Telewidzowie europejscy, młodzi ludzie, ofiary i świadkowie przemocy domowej
Hasło kampani:
If only you could see the damage words cause





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek