W okresie wakacyjnym 2004 we Francji zorganizowano ogólnonarodową kampanię rowerową. Ministerstwo Zdrowia wraz z organizacją Inpes wzywały do zakładania kasku podczas jazdy na rowerze. Stworzono dwie kreacje do dwóch grup odbiorców. Plakat dla najmłodszych rowerzystów przedstawia rząd dziecięcych bohaterów: strażaka, kierowcę formuły 1, astronautę, superbohatera z komiksów; wszyscy w ręku trzymają kask jako immanentna część swojego stroju i swojej roli. Obok nich stoi chłopiec z kaskiem na głowie. Hasło głosi: „Pas de héros sans casque. Pas de vélo sans casque.” (Nie ma bohaterów bez kasku. Nie ma roweru bez kasku). W ten sposób kaskowi nadano wartość pozytywną – "bohaterską".
Druga kreacja, z hasłem „A vélo. Le casque. Ce n’est pas obligatoire. C’est juste indispensable” (Na rowerze. Kask. To nie jest obowiązkowe. To jest po prostu niezbędne), kierowana jest do rodziców i przedstawia mamę z dzieckiem na tandemie, oboje są w kaskach. Ten plakat ma walczyć z tendencją do banalizowania konieczności jazdy w kasku.
W ramach kampanii powstały również plakaty i naklejki skierowane do sklepów sportowych, z hasłem zachęcającym klientów do kupowania kasku właśnie w tak oznaczonym punkcie sprzedaży.
M. Kryńska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
02.12.2024
Strzel kasą na zwierzaki
-
28.11.2024
Bardzo blisko
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór