Caritas Polska rozpoczęła kolejną edycję akcji „Kromka Chleba”, w ramach której w największych miastach Polski można kupić specjalnie oznaczone bochenki chleba z kiełkami żytnimi słodowanymi. Celem kampanii jest nie tylko pomoc w dożywianiu szczególnie ubogich oraz potrzebujących (poprzez fundusze ze sprzedaży), ale także uwrażliwianie ludzi o dobrej sytuacji materialnej na potrzeby innych.
Caritas będzie rozprowadzać chleb we wszystkich możliwych punktach sprzedaży. Pieczywo kosztuje tyle samo, co zwykły chleb.
Partnerem kampanii jest firma Kampffmeyer Food Innovation Polska, która zachęca piekarzy do zastosowania wypieku pieczywa z zawartością kiełek żytnich słodowych. Surowiec ten wzbogaca odżywczo oraz zdrowotnie chleb wypiekany w ramach „Kromki Chleba”. Od każdego kilograma zużytego surowca firma przekaże Caritas 60 gr na prowadzenie działalności pomocowej w walce z głodem.
Diecezjalne Caritas prowadzą 121 jadłodajni, w których każdego dnia wydawanych jest ponad 24 tys. posiłków, dofinansowywane są posiłki dla 150 tys. dzieci i młodzieży.
Inicjatywa akcji „Kromka Chleba” trafiła do Polski z Austrii. Tamtejszy Caritas – od lat z powodzeniem – prowadzi akcje, przynoszące wymierne dofinansowanie działań pomocowych dla głodnych oraz najbiedniejszych.
Głodowe statystyki
• Na świecie głoduje ponad miliard osób.
• W krajach rozwiniętych żyje około 15 mln ludzi, którzy nie mają pieniędzy na żywność.
• Amerykańskie badania dowodzą, że jeśli dziecko do 5 roku życia doświadcza biedy, przez co najmniej 3 lata, to jego poziom IQ spada o 9 punktów.
• W Polsce 10-25% dzieci poniżej 14 roku życia jest niedożywionych.
• Skrajne ubóstwo poniżej minimum socjalnego grozi w kraju 26% dzieci poniżej 15 roku życia.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
14.04.2025
Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!
-
23.03.2025
Operacja Czysta Rzeka
-
20.03.2025
Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025