logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Bochenki z kiełkami i z misją
14.03.2010
Tematy: Wydarzenia

Bochenki z kiełkami i z misją



Caritas Polska rozpoczęła kolejną edycję akcji „Kromka Chleba”, w ramach której w największych miastach Polski można kupić specjalnie oznaczone bochenki chleba z kiełkami żytnimi słodowanymi. Celem kampanii jest nie tylko pomoc w dożywianiu szczególnie ubogich oraz potrzebujących (poprzez fundusze ze sprzedaży), ale także uwrażliwianie ludzi o dobrej sytuacji materialnej na potrzeby innych.

Caritas będzie rozprowadzać chleb we wszystkich możliwych punktach sprzedaży. Pieczywo kosztuje tyle samo, co zwykły chleb.

Partnerem kampanii jest firma Kampffmeyer Food Innovation Polska, która zachęca piekarzy do zastosowania wypieku pieczywa z zawartością kiełek żytnich słodowych. Surowiec ten wzbogaca odżywczo oraz zdrowotnie chleb wypiekany w ramach „Kromki Chleba”. Od każdego kilograma zużytego surowca firma przekaże Caritas 60 gr na prowadzenie działalności pomocowej w walce z głodem.

Diecezjalne Caritas prowadzą 121 jadłodajni, w których każdego dnia wydawanych jest ponad 24 tys. posiłków, dofinansowywane są posiłki dla 150 tys. dzieci i młodzieży.

Inicjatywa akcji „Kromka Chleba” trafiła do Polski z Austrii. Tamtejszy Caritas – od lat z powodzeniem – prowadzi akcje, przynoszące wymierne dofinansowanie działań pomocowych dla głodnych oraz najbiedniejszych.

Głodowe statystyki
• Na świecie głoduje ponad miliard osób.
• W krajach rozwiniętych żyje około 15 mln ludzi, którzy nie mają pieniędzy na żywność.
• Amerykańskie badania dowodzą, że jeśli dziecko do 5 roku życia doświadcza biedy, przez co najmniej 3 lata, to jego poziom IQ spada o 9 punktów.
• W Polsce 10-25% dzieci poniżej 14 roku życia jest niedożywionych.
• Skrajne ubóstwo poniżej minimum socjalnego grozi w kraju 26% dzieci poniżej 15 roku życia.
M. Czerepak








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek