Wiele ostatnio pisaliśmy o niejasnych związkach firm komercyjnych z reklamą społeczną. O pozorowanych kampaniach obliczonych na wzrost sprzedaży zamiast na pomoc innym. Ale to nie znaczy, że jesteśmy przeciwnikami społecznej odpowiedzialności biznesu, wręcz przeciwnie – jesteśmy jej wielkimi zwolennikami, ale na jasnych zasadach. Dlatego przygotowaliśmy artykuł na temat kampanii, która może być przykładem udanych związków działań społecznych z biznesem. Oraz – przy okazji – ze sztuką filmową.
Włoska kampania CSR, zrealizowana na zlecenie banku Intesa Sanpaola, to seria trzech krótkometrażowych filmów przedstawiających różne historie z życia zwykłych ludzi. Postacie występujące w filmach zmagają się z rozmaitymi kłopotami, związanymi głównie z ich sytuacją finansową. W zamyśle twórców kampanii, filmy mają pokazać ludziom, że w dobie kryzysów gospodarczych, dodatkowej wartości nabierają proste relacje między ludzkie i wzajemna pomoc w kręgu rodziny i znajomych. Kampania stara się przekazać prostą prawdę mówiącą, że bliskość drugiego człowieka jest równie ważna, lub ważniejsza, niż pieniądze i dobrobyt.
Filmy zostały zrealizowane w ciekawym stylu; dzięki doskonałym zdjęciom idealnie oddają emocje ich bohaterów, a dzięki uniwersalnym wartościom w nich zawartym, nie musimy znać języka włoskiego, aby poprawnie zinterpretować komunikat. Spoty są dostępne w dwóch wersjach – dłuższej (ok. 10 minutowej) przeznaczonej do internetowej części kampanii realizowanej w serwisie YouTube.com i na stronie www.perfiducia.com i znacząco krótszej (3 minutowej) przeznaczonej do emisji telewizyjnej.
Szczególnie polecamy film „La Partita Lenta” w reżyserii Paolo Sorrentino, który prezentujemy w pełnej wersji; pozostałe dwa – w skróconej.
Redakcja portalu kampaniespoleczne.pl
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
08.08.2022
Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół
-
04.08.2022
Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu
-
13.05.2022
Oszczędzanie może iść w parze z ekologią. Ekspertka podpowiada, jak nauczyć tego dzieci
-
04.05.2022
Dyrektywa Omnibus — nowa rzeczywistość dla e-commerce
-
06.04.2022
Używane auto elektryczne — czy to dobry pomysł?
-
25.02.2022
Jak rozmawiać z dziećmi o wojnie? – tłumaczy Agnieszka Aksamit-Oknińska