Spot „Break the cycle” przygotowany przez agencję Bartle Bogle Hegarty dla Barnardo’s można oglądać w brytyjskiej telewizji dopiero po godzinie 21. Na kanale tej organizacji w serwisie internetowym YouTube znajdujemy informację, że reklama może być nieodpowiednia dla dzieci poniżej 13 roku życia. Advertising Standards Authority (ASA) od pierwszego dnia emisji, czyli od 24 listopada br., otrzymała ponad 500 skarg dotyczących środków perswazji użytych w reklamie, jednak reklama nadal jest emitowana. O co tu chodzi?
Kontrowersje opinii publicznej wzbudziła historia dziewczyny, która staje się ofiarą przemocy we własnym domu, w skutek czego ma problemy z nauką, zażywa narkotyki, napada na przechodni w celach rabunkowych i ostatecznie trafia do więzienia. Sekwencja tych wydarzeń powtarzana jest kilkakrotnie w coraz szybszym tempie, a na końcu pojawia się komunikat – „Dla tysięcy dzieci w Wielkiej Brytanii ta historia będzie się ciągle powtarzać, jeśli ktoś tego nie przerwie”.
Pomimo skarg dotyczących spotu ASA uznała, że temat społeczny poruszony w reklamie usprawiedliwia drastyczność komunikatu i zdecydowała nie przerywać kampanii.
Celem kampanii przeprowadzonej przez Barnardo’s było zwrócenie uwagi mieszkańców wysp brytyjskich na problem samonapędzającego się kręgu przemocy domowej, narkomanii i przestępczości.
Duet organizacyjny BBH i Barnardo’s słynie z kontrowersyjnych przekazów – oto trzy przykłady: kampania Silver Spoon, kampania Stolen childhood, i kampania Giving children back their future.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.09.2023
Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie
-
04.08.2023
Porozmawiajmy szczerze o otyłości
-
12.05.2023
„Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
02.11.2022
Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?