Polska Przedsiębiorcza wybrała najlepsze pomysły na biznes. Szczęśliwa ósemka otrzyma po 100 tys. złotych oraz wsparcie ekspertów w rozwoju firmy.
W tegorocznym, ostatnim finale konkursu AIP Seed Capital hitem okazał się kubek dla diabetyków, brokering usług lokalizacyjnych oraz batymetryczne mapy jezior na komórki. Autorzy m. in. tych pomysłów wygrali po 100 tys. zł. oraz zdobyli wsparcie ekspertów w rozwoju ich firm.
Do tegorocznego finału konkursu AIP Seed Capital zakwalifikowanych zostało w sumie 25 startupów. Ich pomysłodawcy mieli kilka minut na zaprezentowanie swojego pomysłu na biznes. Następnie dostawali się w krzyżowy ogień pytań jury, które sprawdzało, czy oprócz dobrego pomysłu jego autorzy wykazują się zapałem i determinacją oraz odpowiednimi kwalifikacjami potrzebnymi do jego realizacji. Ośmiu pomysłodawcom udało się zaskarbić przychylność jurorów.
– Szukaliśmy unikalnych pomysłów na biznes, które trafiają w niezaspokojone jak dotąd potrzeby rynku. Dzięki naszemu wsparciu finansowemu oraz eksperckiemu chcemy ich autorom pomóc przerodzić się w biznesy odnoszące międzynarodowe sukcesy, czyli w polskie marki globalne. To z kolei jest możliwe dzięki pozyskaniu inwestorów zagranicznych, w czym również pomagamy – wyjaśnia Jacek Aleksandrowicz, wiceprezes Polski Przedsiębiorczej i członek jury w konkursie AIP Seed Capital. –Jestem zaskoczony wysokim poziomem uczestników tegorocznej edycji konkursu. Wielu z nich ma dopracowane pomysły na biznes, opatentowane produkty, pierwsze sukcesy na swoim koncie. Brakuje im jednak funduszy na dalszy rozwój, a my możemy im pomóc – dodaje.
Jednym ze zwycięzców tegorocznego konkursu AIP Seed Capital został student szóstego roku medycyny, który opatentował pomysł na kubek dla diabetyków. Proste rozwiązanie w znaczący sposób może ułatwić życie chorującym na cukrzycę. – Pomysł na kubek powstał w trakcie mojej praktyki studenckiej, gdy zajmowałem się pacjentami z cukrzycą, widziałem ich bezradność i to jak trudno jest im ułatwić codzienne funkcjonowanie, z powodu braku dostępnych rozwiązań – opowiada Sebastian Łaźniak z firmy MediSeb. Dzięki stworzonemu przez niego prostemu kubkowi chorzy nie muszą, tak jak dotąd, liczyć każdego grama cukru w przyjmowanych płynach. Wystarczy, że spojrzą na specjalną miarkę. – Kubek jest już w sprzedaży, ale mam wciąż nowe pomysły na jego udoskonalanie dlatego zgłosiłem się do tegorocznej edycji AIP Seed Capital – przyznaje.
AIP Seed Capital to najprostszy na rynku europejskim model inwestowania. Są to inwestycje typu seed, czyli podejmowane w najwcześniejszej fazie rozwoju biznesu. –Inwestujemy w startupy 100 tys. zł i obejmujemy tylko 15% ich udziałów, ograniczając do minimum ingerencję w działanie spółki. Nie wchodzimy do rady nadzorczej, nie wchodzimy do zarządu, wszystko opiera się na zaufaniu do startup’a, czyli odwrotnie niż w funduszach inwestycyjnych – wyjaśnia Jacek Aleksandrowicz.
Więcej informacji na temat Programu AIP Seed Capital znajduje się na stronie www.aipseedcapital.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.10.2024
Znamy nominowanych jubileuszowej 25. edycji Effie Awards Poland
-
03.10.2024
Noc Księgarń już 4 października. Prawie dwieście wydarzeń w 180 księgarniach
-
27.09.2024
25 lat Galerii Rusz
-
20.09.2024
Powstała Baza Ekspertów i Ekspertek Karty Praw Dziecka w Biznesie
-
13.09.2024
Dom na detoksie. Zapisz się na bezpłatne szkolenie
-
12.09.2024
Warszawskie Dni Filmu Niemego: 13-15 września w kinie Muranów