logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  08.11.2011

Biznesowe hity 2011



Polska Przedsiębiorcza wybrała najlepsze pomysły na biznes. Szczęśliwa ósemka otrzyma po 100 tys. złotych oraz wsparcie ekspertów w rozwoju firmy.

W tegorocznym, ostatnim finale konkursu AIP Seed Capital hitem okazał się kubek dla diabetyków, brokering usług lokalizacyjnych oraz batymetryczne mapy jezior na komórki. Autorzy m. in. tych pomysłów wygrali po 100 tys. zł. oraz zdobyli wsparcie ekspertów w rozwoju ich firm.

Do tegorocznego finału konkursu AIP Seed Capital zakwalifikowanych zostało w sumie 25 startupów. Ich pomysłodawcy mieli kilka minut na zaprezentowanie swojego pomysłu na biznes. Następnie dostawali się w krzyżowy ogień pytań jury, które sprawdzało, czy oprócz dobrego pomysłu jego autorzy wykazują się zapałem i determinacją oraz odpowiednimi kwalifikacjami potrzebnymi do jego realizacji. Ośmiu pomysłodawcom udało się zaskarbić przychylność jurorów.

– Szukaliśmy unikalnych pomysłów na biznes, które trafiają w niezaspokojone jak dotąd potrzeby rynku. Dzięki naszemu wsparciu finansowemu oraz eksperckiemu chcemy ich autorom pomóc przerodzić się w biznesy odnoszące międzynarodowe sukcesy, czyli w polskie marki globalne. To z kolei jest możliwe dzięki pozyskaniu inwestorów zagranicznych, w czym również pomagamy – wyjaśnia Jacek Aleksandrowicz, wiceprezes Polski Przedsiębiorczej i członek jury w konkursie AIP Seed Capital. –Jestem zaskoczony wysokim poziomem uczestników tegorocznej edycji konkursu. Wielu z nich ma dopracowane pomysły na biznes, opatentowane produkty, pierwsze sukcesy na swoim koncie. Brakuje im jednak funduszy na dalszy rozwój, a my możemy im pomóc – dodaje.

Jednym ze zwycięzców tegorocznego konkursu AIP Seed Capital został student szóstego roku medycyny, który opatentował pomysł na kubek dla diabetyków. Proste rozwiązanie w znaczący sposób może ułatwić życie chorującym na cukrzycę. – Pomysł na kubek powstał w trakcie mojej praktyki studenckiej, gdy zajmowałem się pacjentami z cukrzycą, widziałem ich bezradność i to jak trudno jest im ułatwić codzienne funkcjonowanie, z powodu braku dostępnych rozwiązań – opowiada Sebastian Łaźniak z firmy MediSeb. Dzięki stworzonemu przez niego prostemu kubkowi chorzy nie muszą, tak jak dotąd, liczyć każdego grama cukru w przyjmowanych płynach. Wystarczy, że spojrzą na specjalną miarkę. – Kubek jest już w sprzedaży, ale mam wciąż nowe pomysły na jego udoskonalanie dlatego zgłosiłem się do tegorocznej edycji AIP Seed Capital – przyznaje.

AIP Seed Capital to najprostszy na rynku europejskim model inwestowania. Są to inwestycje typu seed, czyli podejmowane w najwcześniejszej fazie rozwoju biznesu. –Inwestujemy w startupy 100 tys. zł i obejmujemy tylko 15% ich udziałów, ograniczając do minimum ingerencję w działanie spółki. Nie wchodzimy do rady nadzorczej, nie wchodzimy do zarządu, wszystko opiera się na zaufaniu do startup’a, czyli odwrotnie niż w funduszach inwestycyjnych – wyjaśnia Jacek Aleksandrowicz.

Więcej informacji na temat Programu AIP Seed Capital znajduje się na stronie www.aipseedcapital.pl


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 23.05.2022

    Sodexo wprowadza Kartę Pomoc – nowe rozwiązanie dla organizacji non-profit


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 13.05.2022

    Serhij Żadan Człowiekiem Roku 2022 „Gazety Wyborczej” 


  • 12.05.2022

    „Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci


  • 11.05.2022

    Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek