Każdego dnia na całym świecie odbywają się tysiące spotkań biznesowych. Każde z nich kończy się wymianą uścisków dłoni, kontaktów i… emisją CO2.
Skąd CO2 na takich spotkaniach? Ze spalin, jakie wydzielają samochody jadących na nie osób. Rosyjski oddział Greenpeace znalazł na to antidotum: Eco Card, czyli zsynchronizowana z moskiewskim metrem biznesowa wizytówka z danymi kontaktowymi. Na każdej z wizytówek, wręczanych na spotkaniach, zakodowana jest określona ilość przejazdów. Akcja ma zachęcić do tego, aby oprócz wymiany kontaktów, zmienić także sposób podróżowania – z samochodowego, na bardziej przyjazny środowisku, komunikacją publiczną. Każda Eco Card zawiera informację na temat tego, w jakim stopniu posiadacz przyczynia się do redukcji gazów cieplarnianych (w zależności od tego, na ile przejazdów zakodowana jest karta).
Małgorzata Orłowska
zobacz także
-
09.02.2025Wydarzenia
Konferencja CSR Poland 2025
-
08.01.2025Akcje
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024Wydarzenia
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024Wydarzenia
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024Wydarzenia
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024Wydarzenia
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów