Mało kto myśli o sercu, kiedy jest zdrowy. Ale kiedy puls swojego serca zmiksuje się z ulubionym utworem muzycznym, wtedy organ ten nabiera zupełnie nowej wartości. Od razu "słychać", że warto o niego dbać.
Na problem niskiej świadomości kardiologicznej zwróciła uwagę Indonezyjska Fundacja Serca zlecając przygotowanie projektu „Music of Your Heart” agencji Grey. Przedsięwzięcie polegało na stworzeniu sytuacji, która zmusiłaby młodych ludzi do myślenia o swoim sercu już teraz, gdy są w wieku najwyższej aktywności życiowej.
Choroby serca należą do najbardziej skutecznych cichych zabójców na świecie. Rocznie umiera na nie około 17.1 miliona osób. Przyczyną są palenie tytoniu, niezdrowa dieta, alkohol oraz brak aktywności fizycznej. W samej Indonezji liczba zgonów wynikających z problemów kardiologicznych oscyluje wokół 500 tyś rocznie, a 60% z nich dotyczy ludzi między 20 a 40 rokiem życia.
IHF postanowiła zmienić nastawienie młodych ludzi i zachęcić ich do badań kardiologicznych. Z okazji Światowego Dnia Zdrowia zorganizowano koncert „Music of Your Heart”, podczas którego można było posłuchać gwiazd sceny indonezyjskiej, zmiksować w specjalnym studio własny puls z ulubioną piosenką, a także skorzystać z bezpłatnych konsultacji kardiologicznych.
Wydarzenie odbiło się szerokim echem w mediach, komentowano je w wielu stacjach telewizyjnych, radiowych, prasie oraz w internecie.
A. Zych
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
20.11.2023
Po raz dziesiąty Mosznowładcy zapuszczają wąsy i badają mężczyzn w całej Polsce
-
16.11.2023
Gdy las się pali, pali nie tylko on
-
15.11.2023
Zapraszamy na webinar dla mediów – jak nie stygmatyzować osób w kryzysie psychicznym
-
15.11.2023
Bezpieczny (od)lot
-
06.11.2023
Nie chcesz tych butów
-
24.10.2023
Powiedz bliskim „Nie jest ze mną OK” – radzą influencerzy w kampanii „Zobacz człowieka”