logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Pomoc rozwojowa, Walka z przemocą
   ──────  09.01.2014

Billboard mocny jak pocisk

Your browser does not support the video tag.


Billboardy w paryskim metrze przesuwają się z prędkością ładowania i odbezpieczania karabinu. Śmiercionośny pocisk przeszywa mężczyznę, butelkę z wodą, worek mąki oraz naczynie z olejem i niestrudzenie mknie dalej.

Kampania zrealizowana przez paryską agencję TBWA ma na celu zwiększenie świadomości Francuzów na temat niebezpieczeństw grożących działaczom organizacji humanitarnych. Film dokumentujący akcję przedstawia w przyspieszeniu paryską stację metra Odeon oczyma pasażerów. Na ścianach tunelu umieszczone są ogromne plakaty, przedstawiające kolejno karabin wystrzeliwujący kulę oraz pocisk trafiający w człowieka i przedmioty, z jakimi powszechnie jest kojarzona pomoc humanitarna. Ruch metra wywołuje złudzenie optyczne, że wszystkie obiekty przeszywa jedna i ta sama kula. Zwieńczeniem jest ostatni billboard, będący jednocześnie petycją. To na niej wszyscy zainteresowani mogą wyrazić swoje poparcie dla walki z przemocą wobec działaczy humanitarnych. Nagranie z 3 grudnia 2013 roku ma zachęcić paryżan do aktywnego popierania całej inicjatywy.

Akcja jest bezpośrednio związana z zamordowaniem 17 działaczy humanitarnych, którzy pracowali na rzecz walki z głodem na Sri Lance. Do zbrodni doszło w sierpniu 2006 roku w mieście Muttur. W następstwie bezkarnej masakry, organizacja Action Against Hunger musiała zaprzestać swoich działań na terenie całego kraju. Nie widząc żadnych szans na międzynarodowe śledztwo, stowarzyszenie zaufało paryskiej agencji TBWA i powierzyło jej misję współpracy przy powstawaniu publikacji raportu pt. „The Truth About Muttur” (Prawda o Muttur). Przed Dniem Praw Człowieka, który jest corocznie obchodzony 10 grudnia Action Against Hunger wraz z TBWA zwiększała świadomość na temat przemocy przeciwko humanitarystom oraz akcjom, które ostatecznie pozbawiają całe populacje w potrzebie istotnej pomocy i zasobów niezbędnych do życia.

Zbudowana w metrze spektakularna instalacja prezentuje tragiczną historię zabitych strzałem w głowę działaczy Action Against Hunger. Ludzie codziennie dojeżdżający do pracy i szkoły każdego dnia obserwowali niezmienną wędrówkę pocisku, który niszczył symbole podstawowej pomocy humanitarnej. Białe litery na czarnym tle tworzą podsumowującą całość sentencję “Killing a humanitarian is like killing those he helped” (Zabijanie humanitarystów jest jak zabijanie tych, którym pomagają). Podróżni są następnie zapraszani do poparcia ochrony dla pomocy humanitarnej.

Martyna Kasprzak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Protect aid workers
Czas:
2013.12.3
Tematy:
Pomoc rozwojowa, Walka z przemocą
Nadawca:
Action Against Hunger
Media:
Billboardy
Wykonawca:
TBWA
Adresaci:
Obywatele Francji
Hasło kampani:
“Killing a humanitarian is like killing those he helped” (Zabijanie humanitarystów jest jak zabijanie tych, którym pomagają)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


  • 14.07.2022

    Wojna nie robi sobie wakacji


  • 14.07.2022

    Blisko 100 tys. widzów na bezpłatnych seansach dla dzieci w języku ukraińskim


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek