logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia > Bielizna, która leczy… psychikę
26.06.2017
Tematy: Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Bielizna, która leczy… psychikę



W kobiecych pismach i poradnikach modowych przeczytać można czasem, że założenie ładnej bielizny potrafi doskonale poprawić humor i dodać pewności siebie, nawet jeśli nikt poza osobą noszącą nie może jej zobaczyć Kolekcja Jasmine Stacey jest jednak pod tym względem podwójnie wyjątkowa – docelową grupą klientek są w tym wypadku kobiety, które pod ubraniem skrywają na ciele ślady trudnych doświadczeń – blizny, stomie itp.

Pomysł narodził się 5 lat temu, kiedy z powodu choroby Leśniewskiego-Crohna, Jasmine musiała przejść operację wyłonienia stomii. Zabieg ten polega na wyprowadzeniu jelita przez powłoki brzuszne na zewnątrz brzucha, gdzie z kolei przytwierdzony jest zmieniany woreczek, do którego odprowadzane są niestrawione resztki pokarmu. W Wielkiej Brytanii problem ten dotyczy wielu ludzi – prawie 1 na 500 osób żyje tam ze stomią.

„Moja pewność siebie i swojego ciała sięgnęła dna. Czułam się zupełnie osamotniona” – wspomina Jasmine – „Czemu ja, zastanawiałam się, mam tylko dwadzieścia lat. Byłam pewna, że będzie to dla mnie oznaczało definitywny koniec randek. Ale wtedy pomyślałam, że mogę skanalizować moją złość w próby zrobienia czegoś dobrego dla innych. Niezależnie od tego, czy kobieta będzie uprawiać seks, czy nie, chcę żeby po prostu czuła się dobrze w swojej skórze, dlatego właśnie zaprojektowałam tę kolekcję – by dodać kobietom siły”.

Do sesji zdjęciowej Jasmine zaangażowała inną kobietę po operacji – Lydię. Jakie są jej odczucia?

„Po wyjściu ze szpitala potrzebowałam czegoś, co pozwoliłoby mi na nowo poczuć się normalnie – dokładnie to dała mi bielizna od Jasmine” – opowiada – „Operacja usunięcia jelita grubego była dla mnie najgorszym koszmarem, ale też ostatnią deską ratunku – wiedziałam, że nie ma innego sposobu na uratowanie mi życia. Wszystko, co było oferowane wcześniej pacjentom takim jak ja, było bardzo medyczne i bezosobowe. Znalezienie bielizny, która pozwoli mi znów poczuć się jak prawdziwa kobieta, miało na mnie ogromny wpływ”.

Wyjątkowa linia bielizny wiąże się według Jasmine i Lydii z jeszcze jedną ważną korzyścią dla psychiki kobiet po tego rodzaju operacjach – zmniejsza poczucie osamotnienia i izolacji, pokazując, że jest jeszcze wiele kobiet, które przechodzą przez to samo i nie tylko rozumieją związane z tym emocje, ale przede wszystkim – chcą pomóc innym w poradzeniu sobie z nimi.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 15.10.2025slider

    NFZ zachęca do zdrowego stylu życia… piosenką

  • 13.10.2025Kampanie

    Szwecja na receptę

  • 10.10.2025slider

    Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym

  • 28.09.2025Kreacje / printy

    Jeśli znasz ten album

  • 26.09.2025Kampanie

    Razem przy planszy – razem w emocjach!

  • 08.09.2025Kampanie

    To, czego nie ma w plecaku, boli

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek