logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  07.06.2016

Biedronka wybrała najlepszy tekst dla dzieci



Biedronka rozstrzygnęła pierwszy etap drugiej edycji konkursu „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”. Spośród ponad 4300 prac literackich skierowanych do dzieci, zgłoszonych w pierwszym etapie drugiej edycji konkursu, jury wybrało pracę Moniki Radzikowskiej, która otrzyma nagrodę w wysokości 100 tys. złotych. Wybór zwycięskiej opowieści zainaugurował drugi etap konkursu kierowany
do ilustratorów.

Zwycięski tekst i ilustracje zostaną opublikowane w postaci książki, która trafi do sprzedaży w sklepach sieci Biedronka 28 listopada br. Opiekę redakcyjną i wydawniczą nad projektem pełni Wydawnictwo Zielona Sowa.

Proces weryfikacji nadesłanych w pierwszym etapie konkursu prac był kilkustopniowy. Najpierw Kapituła Opiniująca, złożona z redaktorów Wydawnictwa Zielona Sowa, wybrała 100 najbardziej obiecujących tekstów. Następnie spośród nich każdy członek Kapituły Nagrody w Kategorii „Tekst” wskazał maksymalnie
10 najciekawszych prac. Wyboru zwycięskiej pracy dokonano podczas finalnych obrad Kapituły Nagrody, które odbyły się 6 maja. Jurorzy przy ocenie tekstów brali pod uwagę: warstwę językową, w tym jej poprawność, jakość artystyczną, oryginalność oraz dopasowanie do możliwości poznawczych dziecka w wieku od 4 do 10 lat. W ocenie członków Kapituły Nagrody w kategorii „Tekst” zwycięska praca umiejętnie odświeża formułę klasycznej baśni. 

W tegorocznej edycji konkursu w Kapitule Nagrody w Kategorii „Tekst” zasiedli: Katarzyna Szestak – laureatka pierwszej edycji konkursu, Agnieszka Karp-Szymańska – filolog polski, współtwórca i prezes zarządu Grupy CzasDzieci.pl, Renata Piątkowska – autorka książek dla dzieci i młodzieży, Jarosław Gugała – znany dziennikarz, Rafał Witek – autor powieści, opowiadań i wierszy dla najmłodszych czytelników, a także przedstawiciel sieci Biedronka.

Ogłoszenie laureata pierwszego etapu konkursu „Piórko 2016” zainaugurowało drugi etap kierowany do ilustratorów. Prace obrazujące zwycięski tekst literacki można zgłaszać do 18 lipca br. Na laureata w kategorii „Ilustracje” czeka nagroda finansowa w wysokości 100 tysięcy złotych. W Kapitule Nagrody w Kategorii „Ilustracje” zasiądą: Bohdan Butenko – wybitny ilustrator książek, laureat wielu nagród polskich i zagranicznych, Katarzyna Nowowiejska – absolwentka malarstwa, autorka ilustracji do książek, tworząca aplikacje mobilne i filmy animowane, Aleksandra Krzanowska – autorka ilustracji do podręczników i wydawnictw edukacyjnych, Elżbieta Śmietanka-Combik – ilustratorka podręczników szkolnych i książek dla dzieci, Natalia Jabłońska – laureatka pierwszej edycji konkursu, a także przedstawiciel sieci Biedronka.

Konkurs sieci sklepów Biedronka ma być odpowiedzią na społeczny problem, jakim jest odchodzenie od zwyczaju czytania. W tym roku szczególny akcent został położony na podkreślenie roli literatury w umacnianiu i rozwijaniu relacji w rodzinie. Konkurs ma na celu także promocję debiutujących autorów i ilustratorów.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 25.10.2023

    Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce


  • 24.10.2023

    Gala Effie Awards Poland 2023


  • 13.10.2023

    Znamy Nominowanych Effie Awards Poland 2023


  • 12.09.2023

    Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF


  • 14.08.2023

    Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!


  • 10.08.2023

    Wsparcie dla pszczół gniazdujących w ziemi w Cementowni Cemex w Chełmie


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek