logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  15.12.2010

Biedronka wspiera budowę sztucznej komory serca



Dzięki zakończeniu etapu eksperymentów laboratoryjnych, prace nad budową sztucznej komory serca dla dzieci będą mogły wejść w fazę badań klinicznych. Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciel sieci sklepów Biedronka, jest strategicznym partnerem projektu, którego realizacji dedykowano szczególne wsparcie.

Sztuczna komora serca to urządzenie niezbędne przy oczekiwaniu na transplantację serca, a także bardzo pomocne w leczeniu powikłań pooperacyjnych u najmłodszych. – Komory będą ratować życie dzieciom i pozwolą na skuteczniejsze leczenie chorób serca. Dlatego prace nad tym projektem oraz zaangażowanie naszego partnera są bardzo cenne. – mówi Jan Sarna, Dyrektor Generalny Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii im. Zbigniewa Religii w Zabrzu. Fundacja od lat realizuje działania na rzecz rozwoju kardiochirurgii i wprowadzania do praktyki klinicznej nowoczesnych technik i technologii w zakresie leczenia serca.

Prace nad budową protezy rozpoczęły się w 2008r. w należącej do Fundacji, Pracowni Sztucznego Serca. W 2009r. roku wstępny wariant prototypu komory został poddany badaniom laboratoryjnym. W roku 2010r. przeprowadzono badania komory. Ta faza badań ostatecznie potwierdza gotowość konstrukcji komory do prób na zwierzętach i badań klinicznych. Jeśli i te się powiodą, sztuczną komorę będzie można wykorzystywać jako standardową metodę leczenia skrajnej niewydolności krążenia u dzieci.

Projekt finansowany jest ze środków własnych fundacji oraz pochodzących ze zbiórki publicznej organizowanej w ramach wielu akcji o charakterze ogólnopolskim oraz od darczyńców. Postęp prac nad komorą możliwy jest także dzięki wsparciu partnera strategicznego kampanii „Z sercem dla serca” – sieci Biedronka.

– Akcje na rzecz dzieci i profilaktyka prozdrowotna zajmują szczególne miejsce w naszych projektach społecznych. Aby dotrzeć do jak największej liczby osób, kierujemy je zarówno do naszych pracowników jak i klientów. Nasze zaangażowanie w projekt Fundacji było naturalną konsekwencją realizowanych wcześniej projektów. Finał prac nad sztuczną komorą serca dla dzieci bardzo nas cieszy. Możemy przyczyniać się do zapewniania dobrego życia w Polsce oraz oceniać konkretne efekty naszych działań – mówi Anna Sierpińska, dyrektor ds. personalnych w Jeronimo Martins Dystrybucja.

W tym roku Biedronka został uhonorowana przez Fundację Rozwoju Kardiochirurgii statuetką „Serce za serce”, wręczaną najhojniejszym darczyńcom.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 30.11.2023

    Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade


  • 25.10.2023

    Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce


  • 24.10.2023

    Gala Effie Awards Poland 2023


  • 13.10.2023

    Znamy Nominowanych Effie Awards Poland 2023


  • 12.09.2023

    Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF


  • 14.08.2023

    Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek