logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  10.10.2010

Białaczka wchodzi w krew



5 października w Warszawie odbyła się konferencja pt. „Diagnoza: białaczka…”, zorganizowana przez Fundację Urszuli Jaworskiej i Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej. Spotkanie odbyło się w ramach trwającej od prawie dwóch lat kampanii edukacyjnej „Białaczka – sprawdź czy nie weszła ci w krew”.

Podczas spotkania przypomniano znaczenie regularnego wykonywania morfologii krwi jako podstawowego badania diagnostycznego oraz zwrócono uwagę na konieczność przywrócenia tego badania do pakietu badań obowiązkowych zlecanych przez lekarza medycyny pracy. Po konferencji uczestnicy mieli możliwość wykonania bezpłatnej morfologii krwi, któremu poddała się również Doda (Dorota Rabczewska), gość specjalny spotkania, osoba popierająca kampanię.

Morfologia krwi to podstawowe badanie diagnostyczne, które może przyczynić się do wczesnego wykrycia i prawidłowego zdiagnozowania wielu nieprawidłowości zachodzących w organizmie człowieka. Do maja 1996 roku morfologia krwi była badaniem obowiązkowym zlecanym przez lekarza medycyny pracy każdemu pacjentowi. Obecnie badania podstawowe, a wśród nich morfologia, stały się badaniami fakultatywnymi – mogą być zlecane tylko w przypadkach, w których lekarz uzna, iż jest to niezbędne dla prawidłowej oceny zdrowia osoby przyjmowanej do pracy.

Morfologia krwi ma nieocenioną wartość w rozpoznawaniu wielu chorób nowotworowych, które mogą rozwijać się powoli, nie dając nawet przez kilka lat żadnych specyficznych objawów. Często też zdarza się, że objawy chorobowe są mylnie przypisywane innym schorzeniom lub łączone ze stanami związanymi z intensywnością życia w społeczeństwie XXI wieku (stres, zmęczenie) lub wręcz ignorowane. Przykładem takiej choroby, która przez szereg lat może rozwijać się bezobjawowo jest przewlekła białaczka szpikowa (w skrócie PBSz). Choroba ta polega na rozroście nowotworowym jednego rodzaju krwinek białych (granulocytów), który doprowadza do bardzo znacznego zwiększenia ich ilości. W Polsce corocznie rozpoznaje się ok. 300-350 przypadków tej choroby (25% wszystkich białaczek), z czego prawie co drugi jest wykrywany przy okazji rutynowych badań – często w zaawansowanym stadium. Należy pamiętać, że im wcześniej choroba nowotworowa zostanie wykryta, tym wyniki leczenia są lepsze.

W ramach kampanii „Białaczka – sprawdź czy nie weszła ci w krew” powstał program Szkoła Życia z Przewlekłą Białaczką Szpikową, który ma na celu pomoc pacjentom w adaptacji do procesu leczenia oraz wsparcie psychiczne chorych i ich rodzin. Warsztaty będą odbywać się co miesiąc w innym mieście, w którym znajdują się Kliniki Hematologii.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 01.07.2022

    Żabka chce zasilać zieloną energią wszystkie operacje własne 


  • 01.07.2022

    Znikający Mural – wyjątkowe dzieło na Placu Europejskim w Warszawie


  • 31.05.2022

    Klimat, rozwój i biznes spotkały się w Warszawie. Za nami 9. Targi CSR


  • 31.05.2022

    Cezary Stypułkowski Przewodniczącym Jury Effie Awards Poland 2022


  • 23.05.2022

    Sodexo wprowadza Kartę Pomoc – nowe rozwiązanie dla organizacji non-profit


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek