logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Bezpieczne tyły w finale 5. edycji „Mam Haka na Raka”
28.06.2012
Tematy: Wydarzenia

Bezpieczne tyły w finale 5. edycji „Mam Haka na Raka”



Kampania „Zabezpiecz tyły. Zrób kolonoskopię!” zwyciężyła w V edycji Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży „Mam Haka na Raka”. Projekt autorstwa uczennic z Zespołu Szkół Technicznych „Mechanik” w Jeleniej Górze został zaprezentowany podczas gali finałowej 25. czerwca br. w Soho Factory w Warszawie.

Nagrody przyznano w pięciu kategoriach: nagroda mediów, nagroda za działania lokalne, nagroda studentów medycyny i zdrowia publicznego, nagroda Hakowicza oraz nagroda główna. W skład zwycięskiego zespołu weszły: Paulina Małolepsza, Izabela Bardyga, Laura Frenczko i Magdalena Konieczek. Opiekę nad zespołem sprawowała ich nauczycielka, Iwona Janicka.

Scenariusz zwycięskiego projektu osadzony jest na humorystycznej kanwie historii mafii. Jej członkowie na co dzień otoczeni władzą i pieniędzmi wszędzie czują się bezpieczni. Jednak codzienną rutynę przerywa groźba „Idę po ciebie, don Pablo. W tym roku załatwiłem już 14 tysięcy bardziej niewinnych niż ty”. Zaskakująca puenta spotu ma na celu uzmysłowić, że rak może dotknąć każdego z nas, a najskuteczniejszą metodą walki z nim jest profilaktyka – a więc wykonanie kolonoskopii.

W trakcie gali wręczono także wyróżnienia w pozostałych kategoriach. Nagrodę mediów, przyznaną przez Dziennikarski Klub Promocji Zdrowia, zdobył zespół z XIV Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika w Gdyni za kampanię „Nie odkładaj zdrowia na później – zrób kolonoskopię”. Nagrodę Studentów Medycyny i Zdrowia Publicznego, przyznaną przez przedstawicieli Uczelnianego Centrum Zdrowia Środowiskowego oraz Studenckiego Towarzystwa Onkologicznego, otrzymał zespół z II Liceum Ogólnokształcącego im. Hetmana Jana Zamoyskiego w Lublinie za kampanię „Zdejmij maskę wstydu. Zrób kolonoskopię. Nie umieraj na raka jelita grubego”. Natomiast zespół z I Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Skłodowskiej-Curie w Tczewie otrzymał nagrodę w kategorii specjalnej za działania lokalne, przyznaną przez Związek Powiatów Polskich oraz Stowarzyszenie Zdrowych Miast Polskich. Laureatów Nagrody Hakowicza wybrali zwycięzcy poprzednich edycji „Mam Haka na Raka”. W tej kategorii nagrodzono drużynę z I Liceum Ogólnokształcącego im. B. Chrobrego w Brzegu za kampanię „Kolonoskopia – to takie zwyczajne”.

W nagrodę zwycięzcy „Mam Haka na Raka” wyjadą na obóz językowy za granicę. Otrzymali również nagrody rzeczowe, a ich szkoła m.in.: model z chorobami jelita grubego, model jelita grubego i przewodu pokarmowego z chorobami oraz mikroskop. Emisja kampanii na bazie ich pomysłu „Zabezpiecz tyły. Zrób kolonoskopię!” będzie realizowana w ogólnopolskich mediach, kinach i outdoorze do końca bieżącego roku.

Gala w Warszawie zakończyła V edycję Programu. Wzięło w nim udział 3700 młodych ludzi, a swojego poparcia udzieliło ponad 70 patronów. Młodzież w ramach podjętych działań edukacyjnych rozdała blisko 313 000 ulotek oraz zebrała ponad 113 000 podpisów pod deklaracją „Zachęcę jedną osobę do wykonania badania profilaktycznego”. Jesienią 2012 r. ruszy VI edycja „Mam Haka na Raka”, która tym razem poświęcona będzie czerniakowi.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek