logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  28.06.2012

Bezpieczne tyły w finale 5. edycji „Mam Haka na Raka”



Kampania „Zabezpiecz tyły. Zrób kolonoskopię!” zwyciężyła w V edycji Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży „Mam Haka na Raka”. Projekt autorstwa uczennic z Zespołu Szkół Technicznych „Mechanik” w Jeleniej Górze został zaprezentowany podczas gali finałowej 25. czerwca br. w Soho Factory w Warszawie.

Nagrody przyznano w pięciu kategoriach: nagroda mediów, nagroda za działania lokalne, nagroda studentów medycyny i zdrowia publicznego, nagroda Hakowicza oraz nagroda główna. W skład zwycięskiego zespołu weszły: Paulina Małolepsza, Izabela Bardyga, Laura Frenczko i Magdalena Konieczek. Opiekę nad zespołem sprawowała ich nauczycielka, Iwona Janicka.

Scenariusz zwycięskiego projektu osadzony jest na humorystycznej kanwie historii mafii. Jej członkowie na co dzień otoczeni władzą i pieniędzmi wszędzie czują się bezpieczni. Jednak codzienną rutynę przerywa groźba „Idę po ciebie, don Pablo. W tym roku załatwiłem już 14 tysięcy bardziej niewinnych niż ty”. Zaskakująca puenta spotu ma na celu uzmysłowić, że rak może dotknąć każdego z nas, a najskuteczniejszą metodą walki z nim jest profilaktyka – a więc wykonanie kolonoskopii.

W trakcie gali wręczono także wyróżnienia w pozostałych kategoriach. Nagrodę mediów, przyznaną przez Dziennikarski Klub Promocji Zdrowia, zdobył zespół z XIV Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika w Gdyni za kampanię „Nie odkładaj zdrowia na później – zrób kolonoskopię”. Nagrodę Studentów Medycyny i Zdrowia Publicznego, przyznaną przez przedstawicieli Uczelnianego Centrum Zdrowia Środowiskowego oraz Studenckiego Towarzystwa Onkologicznego, otrzymał zespół z II Liceum Ogólnokształcącego im. Hetmana Jana Zamoyskiego w Lublinie za kampanię „Zdejmij maskę wstydu. Zrób kolonoskopię. Nie umieraj na raka jelita grubego”. Natomiast zespół z I Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Skłodowskiej-Curie w Tczewie otrzymał nagrodę w kategorii specjalnej za działania lokalne, przyznaną przez Związek Powiatów Polskich oraz Stowarzyszenie Zdrowych Miast Polskich. Laureatów Nagrody Hakowicza wybrali zwycięzcy poprzednich edycji „Mam Haka na Raka”. W tej kategorii nagrodzono drużynę z I Liceum Ogólnokształcącego im. B. Chrobrego w Brzegu za kampanię „Kolonoskopia – to takie zwyczajne”.

W nagrodę zwycięzcy „Mam Haka na Raka” wyjadą na obóz językowy za granicę. Otrzymali również nagrody rzeczowe, a ich szkoła m.in.: model z chorobami jelita grubego, model jelita grubego i przewodu pokarmowego z chorobami oraz mikroskop. Emisja kampanii na bazie ich pomysłu „Zabezpiecz tyły. Zrób kolonoskopię!” będzie realizowana w ogólnopolskich mediach, kinach i outdoorze do końca bieżącego roku.

Gala w Warszawie zakończyła V edycję Programu. Wzięło w nim udział 3700 młodych ludzi, a swojego poparcia udzieliło ponad 70 patronów. Młodzież w ramach podjętych działań edukacyjnych rozdała blisko 313 000 ulotek oraz zebrała ponad 113 000 podpisów pod deklaracją „Zachęcę jedną osobę do wykonania badania profilaktycznego”. Jesienią 2012 r. ruszy VI edycja „Mam Haka na Raka”, która tym razem poświęcona będzie czerniakowi.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.03.2023

    Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli


  • 24.03.2023

    Światowy Dzień Walki z Dyskryminacją Rasową w IKEA


  • 23.03.2023

    Grodziski Ośrodek Sportu i Rekreacji z „cichymi godzinami”


  • 22.03.2023

    Dąb Fabrykant zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2023!


  • 20.03.2023

    9% dzieci wymaga profesjonalnej pomocy psychologicznej! Trwa zbiórka KOPD


  • 16.03.2023

    Netto i Caritas wspierają potrzebujących na Wielkanoc


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek