Bezdomność jest jednym z większych problemów społecznych we Francji. W serwisie ebay.fr od 18 do 27 września, prowadzona będzie aukcja plakatów, z której dochód przeznaczony zostanie dla Fondation Abbé Pierre (Fundacja Opata Piotra). Stowarzyszenie od 1988 roku walczy o lepsze warunki bytu dla bezdomnych.
W ramach kampanii „Rock on” agencja BDDP Unlimited stworzyła 7 kreacji, które można teraz licytować. Wszystkie plakaty utrzymane są w stylistyce punk-rocka: zarówno, jeśli chodzi o estetykę, jak i o treść. Nabywcami i dobroczyńcami całej akcji, w założeniu, mają być fani ciężkiej muzyki.
Oto hasła, jakie znajdują się na plakatach:
„Nawet najmocniejsza solówka nie spowoduje takich dreszczy, jak zimna noc spędzona na ulicy. Skorzystajcie z okazji na festiwalu, aby podpisać petycję.”
„Żadnej przyszłości. Dla punków to dewiza. Dla bezdomnego – rzeczywistość”
„Różnica między stylem bezdomnego a grunge’owca jest taka, że dla bezdomnego, to nie jest styl”
„3,5 miliona bezdomnych we Francji. A gdyby rock ich wsparł?”
„Po pogo, podczas powrotu do domu: opatrzyć rany. Po eksmisji: jest podobnie, poza tym, że nie ma już domu.”
„Kto zasługuje na więcej uwagi: ten, co dewastuje pokoje hotelowe, czy ten, który nawet go nie ma?”
Akcja jest kontynuacją letnich działań Fundacji. Plakaty były dostępne podczas festiwali muzycznych tego lata, teraz trafią na aukcję. Dzięki wakacyjnym działaniom organizacji udało się zgromadzić 15.800 podpisów pod petycją – manifestem przeciwko złym warunkom mieszkaniowym i bezdomności. Petycja ma zostać wkrótce przedstawiona odpowiednim władzom.
M. Kryńska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
03.02.2023
Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste
-
01.02.2023
Dąb Fabrykant na Europejskie Drzewo Roku!
-
31.01.2023
Przystanek Zieleń na Mokotowie i Wilanowie
-
27.01.2023
12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze
-
16.01.2023
Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką
-
11.01.2023
Wspólnie ocalili przed zmarnowaniem prawie pół tony jedzenia