logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Bezdomni w choinkowych lampkach
31.12.2014
Tematy: Kampanie, Wielka Brytania, Walka z wykluczeniem społecznym

Bezdomni w choinkowych lampkach

Your browser does not support the video tag.


Lampki na bezdomnych to nie ekstrawagancki performance, a próba zwrócenia uwagi na problem społeczny. Rzucenie światła na sprawę w przypadku tej kampanii nie jest tylko metaforą.

Bezdomni w koszach na śmieci znajdują lampki choinkowe, którymi się oplatają. Spot, wypuszczony w okresie przedświątecznym, gra elementami mocno kojarzącymi się z Bożym Narodzeniem. Świeżym pomysłem jest wzmocnienie efektu kontrastu pomiędzy ciepłym, rodzinnym czasem a trudną sytuacją blisko 100 tys. ludzi w samej tylko Wielkiej Brytanii.

Bezdomni, jako grupa niechętnie zauważana, w tej kampanii starają się zwrócić na siebie uwagę poprzez wpisanie się we wszechobecną świąteczną konwencję, od której w grudniu nie sposób uciec. To ich szansa na bycie słyszalnym i widzialnym w zgiełku kolęd i zza kolorowych witryn sklepowych.

Celem twórców jest przede wszystkim chęć integracji społeczeństw, pokazania im, że nawet jeśli pewne grupy się różnią – w gruncie rzeczy więcej je łączy niż dzieli. Kampania to głos w budowaniu społeczeństwa zintegrowanego, a nie rozwarstwionego i niezainteresowanego losem poszczególnych jego grup.

Dominika Charytoniuk



Nazwa kampanii:
Lights
Czas:
2014.12.9
Nadawca:
Adot.com
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
Ogilvy&Mather
Adresaci:
Zamożni przedstawiciele społeczeństwa brytyjskiego





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 03.06.2025Kampanie

    Dziecko samo w obcym mieście

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek