logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Kanada, Walka z wykluczeniem społecznym
   ──────  13.12.2010

Bezdomni bez ruchu

Your browser does not support the video tag.


Trzy rzeźby, do złudzenia przypominające żywych ludzi, stanęły w pewien grudniowy dzień na ruchliwej ulicy w Vancouver. Każda z nich przedstawiała „typowego” bezdomnego – żebraka, leżącego w śpiworze na chodniku, kobietę siedzącą na stacji lub pchającą wózek wyładowany znaleziskami. Rzeźby opatrzono tabliczkami z napisem: "Help get someone off the street" ("Pomóż zabrać kogoś z ulicy"). Przy każdej z nich znajdowały się również karteczki odsyłające przechodniów na facebookowe profile Steve’a, Gordona i Jody, na których można było poznać prawdziwe historie trójki ludzi, którzy wyrwali się z życia na ulicy.

Kampania, przygotowana przez kanadyjską agencję DDB, miała na celu zachęcenie mieszkańców Vancouver do spojrzenia w inny sposób na problem bezdomności. Reakcje przechodniów zarejestrowano, a potem zmontowano w film. Jak stwierdził wielebny Ric Matthews z First United Church: – Najważniejsze w tej akcji nie było to, że zobaczyliśmy ludzi, którzy zatrzymują się i przyglądają bezdomnym. Ważniejsze było to, że zobaczyliśmy tych, którzy przechodzą obojętnie. Bardzo wyraźnie zobaczyliśmy, że można dostrzegać bezdomność jako ogólny problem, ale nie dostrzegać stojących za nią osób.

Inicjator kampanii, Duszpasterstwo United Church of Canada, od 1925 roku prowadzi działalność na rzecz osób uzależnionych, bezdomnych i dotkniętych ubóstwem. Od grudnia 2008 roku funkcjonuje tam schronisko dla bezdomnych, w którym mają oni zapewnione schronienie i ciepłe posiłki przez całą dobę.

W Vancouver funkcjonuje również Regionalny Komitet do spraw Bezdomności (Regional Steering Committee on Homelessness), który co trzy lata, począwszy od 2002 roku, przeprowadza akcje liczenia bezdomnych. Według jego danych w ciągu ostatnich dwóch lat, liczba osób śpiących na ulicach miasta spadła o prawie 47%. Niemniej jednak ludzi żyjących w ten sposób z roku na rok przybywa. Dane władz miasta z marca 2010 roku wskazują, że na jego ulicach żyje około 1762 ludzi.
J.Ślusarska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Sculptures
Czas:
2010.12.8 - 2010.12.8
Tematy:
Walka z wykluczeniem społecznym
Kraje:
Kanada
Nadawca:
First United Church
Media:
Ambient
Wykonawca:
DDB (Vancouver)
Adresaci:
Dorośli mieszkańcy Vancouver
Hasło kampani:
Help get someone off the street. (Pomóż zabrać kogoś z ulicy)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 27.04.2022

    Na Disney Channel rusza pasmo w polskim języku migowym (PJM)


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek