logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  14.07.2015

Bezalkoholowe pływanie



Rokrocznie w polskich wodach tonie ponad pół tysiąca osób. W tym, od początku maja, zginęło już 137. Wiele osób wchodzi do wody pod wpływem alkoholu, co jest jedną z głównych przyczyn utonięć. Z tym problemem walczy kampania „Pływam bez Promili” prowadzona przez Stowarzyszenie Polska Wódka, prowadzona po raz 9. 

Akcja ma nie tylko ostrzegć przed ryzykiem, ale przede wszystkim edukować Polaków. Dzięki partnerom kampanii plakaty akcji zostały rozwieszona na wielu pływalniach, kąpieliskach strzeżonych i przystaniach. Jednak ludzie toną głównie w miejscach niestrzeżonych przez ratowników, więc głównym problemem jest dotarcie do osób kąpiących się w takich punktach. W czarnych statystykach przodują mężczyźni, którzy stanowią 80% ofiar utonięć. Ze statystyk przygotowanych przez KGP, wynika, że od kilku lat lipiec jest miesiącem, kiedy najczęściej dochodzi do wypadków na obszarach wodnych ze skutkiem śmiertelnym (126 – 2014 r.).

Organizatorzy wymieniają 10 zasad bezpieczeństwa na obszarach wodnych:

  1. Nie wchodzić do wody po spożyciu alkoholu;
  2. Pływać i kąpać się tylko w wodach strzeżonych przez ratowników;
  3. Przestrzegać przepisów – znaki zakazu i ostrzegawcze;
  4. Nauczyć się pływać, doskonalić tę umiejętność; 
  5. Na otwarte wody wypływać tylko z asekuracją;
  6. Pamiętać, że dno morskie i rzeczne może się zmieniać;
  7. Nie skakać – w szczególności na głowę – do nieznanej, płytkiej wody;
  8. Pływać z prądem, nie pod prąd;
  9. Nie wskakiwać do wody po nagrzaniu promieniami słonecznymi;
  10. Pilnować kąpiących się małych dzieci.

Podstawą działania w czasie sytuacji kryzysowej jest wezwanie pomocy, czyli wykonanie telefonu  pod numer 112 lub 601 100 100. Należy udzielać pomocy bez jednoczesnego narażania własnego życia lub zdrowia. O ile to możliwe powinno się pomóc nie wchodząc do wody – podać gałąź, rzucić linę, rzucić coś, co unosi się na wodzie i będzie w stanie utrzymać osobę tonącą. W przypadku, gdy osoba jest za daleko, można podpłynąć na desce, kajaku, pontonie. Do wody wchodzi się w ostateczności, ale nigdy bez asekuracji, nie należy wchodzić w bezpośredni kontakt z osobą zagrożoną, należy podać wiosło, deskę, gałąź itp.

Akcja społeczna organizowana jest przy współpracy m.in. WOPR, Polskiego Związku Żeglarskiego, Polskiego Związku Wędkarskiego. Celem kampanii jest rozpowszechnianie wiedzy o niebezpieczeństwach, jakie wiążą się z kąpielą, pływaniem i uprawianiem sportów na obszarach wodnych po spożyciu alkoholu. Akcję aktywnie wspierają sportowcy, m.in. Przemysław Stańczyk, Paweł Korzeniowski czy Otylia Jędrzejczak.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 12.05.2022

    „Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci


  • 11.05.2022

    Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek