Niebo czy piekło? Wędrówka duszy? Wieczność wśród cieni przodków? Powrót do Jedni? Zmartwychwstanie ciała? Doktryny religijne stworzyły różne koncepcje rzeczy ostatecznych człowieka i świata.
Od różnic eschatologicznych wychodzi kampania „Soul” (Dusza) zorganizowana przez Associação Brasileira de Transplante de Órgãos (ABTO) – brazylijskie stowarzyszenie zajmujące się wspieraniem działań związanych z promocją przeszczepów tkanek i organów. Kreacja, składająca się ze spotu i printów, ma na celu zachęcić ludzi, żeby zostali dawcami organów.
Kampania pod hasłem „Be an organ donor. No matter what you believe” (Zostań dawcą organów, bez względu na to, w co wierzysz) różni się od poprzednich kampanii ABTO. Spot jest w całości animowany, towarzyszą mu wprowadzająca w podniosły nastrój recytacja i łagodna muzyka. Centralnym elementem spotów, odznaczających się staranną typografią, jest tekst.
Całość ma charakter refleksyjny, nie jest nastawiona na szokowanie odbiorcy lub wywołanie w nim poczucia winy. Odżegnując się od chwytów właściwych dla negatywnego marketingu, kampania dotyka kwestii światopoglądu religijnego, które często determinują decyzję o oddaniu narządów do przeszczepu.
Aleksandra Janowska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
31.01.2023
Przystanek Zieleń na Mokotowie i Wilanowie
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
12.01.2023
Plastikowe łożyska