logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  02.12.2016

Bez „schizowania”



W rytm popularnej meksykańskiej melodii ludowej przedstawiane są informacje o depresji, schizofrenii i chorobie dwubiegunowej.

Animacja przygotowana w kooperacji z Obrazkoterapią kończy kampanię dotyczącą przeciwdziałania wykluczeniu osób z zaburzeniami psychicznymi, prowadzoną przez Fundację Wielogłosu. Akcja prowadzona była w takich kanałach komunikacji jak Facebook, Pinterest, YouTube oraz Google+. Publikowane tam treści mają na celu uświadomienie odbiorców i wyposażenie ich w elementarną wiedzę dotyczącą chorób psychicznych. 

Inicjatorzy nawiązali współpracę z malarką, blogerką i autorką popularnych w sieci memów – Martą Frej – oraz autorką Obrazkoterapii, Agnieszką Zapart. Efektem tego współdziałania jest plakat oraz spot promujący kampanię, w którym przy akompaniamencie meksykańskiej melodii prezentowany jest skrócony raport badawczy. Osoby biorące udział w badaniach to pacjenci z ponad 10 ośrodków (m.in. w Białymstoku, Szczecinie, Rzeszowie, Elblągu, Siemianowicach Śląskich i Katowicach) zajmujących się leczeniem zaburzeń psychicznych. W badaniach wzięły także udział osoby zdrowe odpowiadające na inny zestaw pytań. Inicjatorzy podają, że stan wiedzy badanych dotyczący chorób psychicznych nie jest duży, a ich nastawienie do osób chorych mało przychylne.

Oprócz działań o charakterze komunikacyjnym Fundacja przeprowadziła w ramach kampanii warsztaty dla chorujących psychicznie z udziałem EX-INów, czyli osób, które przezwyciężyły kryzysy psychiczne. Warsztaty te były prowadzone we współpracy z psychologiem oraz terapeutą środowiskowym, z wykorzystaniem elementów terapii Otwartego Dialogu. Celem tych zajęć było wzmocnienie poczucia własnej wartości oraz przyczynienie się do wyzwolenia aktywności i chęci działania wśród osób chorych.

Agencja PR Pan Pikto z Katowic pro bono zaangażowała się w działania kreatywne kampanii. Projekt jest współfinansowany ze środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego w Katowicach. Całokształt działań prowadzonych w ramach kampanii był merytorycznie koordynowany przez Fundację Wielogłosu na co dzień współpracującą z Centrum Psychiatrii w Katowicach oraz Otwartym Dialogiem w Katowicach. Otwarty Dialog jest to podejście w terapii, według którego człowiek jest częścią szerszego kontekstu społecznego, a nie wyizolowaną jednostką. Jest to system leczenia skoncentrowany na całej rodzinie i sieci wsparcia, a także szybkiej interwencji we wczesnej fazie kryzysu psychicznego.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 12.01.2023

    Plastikowe łożyska


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek