Zjawa w czarnej szacie, wraz ze swoim nieodłącznym atrybutem – kosą – towarzyszy brodatemu motocykliście. Kierowca zdaje się uosabiać pochodzące z potocznego języka określenie "dawca organów". Jeżdżący na jednośladach są bardziej niż posiadacze samochodów narażeni na obrażenia fizyczne, a niekorzystanie z możliwych form zabezpieczenia dodatkowo to ryzyko potęguje.
W kampanii organizacji Avitran (AT) na takiego kierowcę czeka śmierć, co podkreślone jest w haśle „Recklessness kills” (Lekkomyślność zabija). Twórcy kampanii nie zaprezentowali nowatorskiego podejścia do tematu. Dla odbiorcy przekaz wydaje się oczywisty, jednak przez swoją formę trafi tylko do już przekonanych.
Michał Kaczmarek
Nazwa kampanii:
Recklessness kills
Czas:
2013.2.4 - 2013.3.4
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
Kraje:
Brazylia
Nadawca:
Office for Victims of Violent Transit (Avitran)
Media:
Plakaty
Wykonawca:
Jabuticaba
Adresaci:
Motocykliści
Hasło kampani:
Recklessness kills. Ride with caution and always wear safety gear (Lekkomyślność zabija. Jedź ostrożnie i zawsze noś wyposażenie ochronne)
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2025
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
23.04.2025
Nie bądź internetowym trollem
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki