logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Stany Zjednoczone, Pomoc społeczna, Walka z wykluczeniem społecznym
   ──────  10.03.2012

Bez domu, ale na Twitterze

Your browser does not support the video tag.


Kampania nagrodzona złotem w konkursie Clio. Dla osób bezdomnych brak dostępu do internetu jest jednym z mniej istotnych zmartwień. Jednak organizacja NYC Rescue Mission, zamiast tradycyjnego wsparcia w postaci żywności czy ubrań, postanowiła pomóc czterem bezdomnym z Nowego Jorku, umożliwiając im zaistnienie w sieci.

Stosunkowo łatwo jest ignorować kogoś anonimowego, szczególnie w tak olbrzymim mieście jak Nowy Jork. Sytuacja zmienia się jednak, gdy ignorowana wcześniej osoba zaczyna pojawiać się w mediach, staje się rozpoznawalna. Ten prosty mechanizm wykorzystali organizatorzy kampanii pt. „Underheard in New York” (Niesłyszani w Nowym Jorku). W ramach akcji, Danny, Derrick, Albert i Carlos, czterej bezdomni z Nowego Jorku, otrzymali na własność telefony komórkowe z dostępem do internetu, miesiąc nielimitowanych wiadomości tekstowych oraz konta na Twitterze. Przez kolejnych 30 dni za pośrednictwem tego portalu opowiadali swoje historie, dzielili się nadziejami, zmaganiami z codziennymi problemami czy planami na przyszłość. Ich wpisy śledziło w pewnym momencie ponad 3 tysiące osób.

Oprócz zamierzonego celu – zwrócenia uwagi odbiorców na problem wykluczenia społecznego bezdomnych – kampania przyniosła kilka nieoczekiwanych rezultatów. Gdy okazało się, że Albert nie jest w stanie zapłacić mandatu, jeden z internautów zrobił to za niego; do Derricka – wielkiego fana futbolu amerykańskiego – zadzwonił gracz NY Giants, jego ulubionego zespołu; Danny’emu po 11 latach udało się spotkać z córką; wszyscy mężczyźni otrzymali też po kilka ofert pracy.

Między styczniem 2009 r. a styczniem roku następnego całkowita liczba bezdomnych w Nowym Jorku wzrosła o ok. 34 %. Ta statystyka nie obejmuje dziesiątek tysięcy osób przebywających w schroniskach.

Kampania „Underheard in New York” została nagrodzona złotem w tegorocznej edycji prestiżowego konkursu CLIO (w kategorii „Social Media”).
Jacek Czerwiński


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Underheard in New York
Czas:
2012.3.2 - 2012.4.1
Tematy:
Pomoc społeczna, Walka z wykluczeniem społecznym
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
NYC Rescue Mission
Media:
Internet, media społecznościowe
Wykonawca:
BBH (New York)
Adresaci:
Mieszkańcy Nowego Jorku
Hasło kampani:
Underheard in New York (Niesłyszani w Nowym Jorku)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 27.04.2022

    Na Disney Channel rusza pasmo w polskim języku migowym (PJM)


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek