Stolica Niemiec ma stać się stolicą dobrego humoru. Władze Berlina oraz pracownicy sektora publicznego rozpoczynają ofensywę uprzejmości, która ma podbić serca milionów turystów – podaje berlińska prasa.
Według dziennika „Der Tagesspiegel” chęć udziału w kampanii zadeklarowało około tysiąca policjantów oraz około dwóch tysięcy pracowników kolejki miejskiej i przedsiębiorstwa komunikacji, a także taksówkarze, obsługa hoteli i restauracji. Będą oni nosić znaczki z literą „I”, które oznaczać mają, że są oni gotowi udzielić pomocnych informacji. Stolica Niemiec zostanie też oblepiona plakatami, które reklamują Berlin jako przyjazne miasto.
– Każdego dnia do Berlina przyjeżdża do 400 tysięcy gości. Dzięki nim zarabiamy i musimy pracować nad tym, by przyjmować ich uprzejmie. Ta kampania to sygnał – powiedział cytowany przez dziennik „Bild” ekspert ds. turystyki Gerhard Buchholz.
Media zauważają, że berlińczycy mają raczej opinię gburów w porównaniu z wieloma innymi miastami Niemiec. Ofensywa uprzejmości, na która miasto chce wydać ok. 200 milionów euro, ma zmienić ten wizerunek. Podobną kampanię przeprowadzono w Berlinie w 2006 roku w związku z rozgrywanymi wówczas w Niemczech piłkarskimi mistrzostwami świata.
onet.pl
zobacz także
-
21.06.2025Wydarzenia
Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!
-
20.06.2025Wydarzenia
AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca
-
19.06.2025Wydarzenia
Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”
-
13.06.2025Wydarzenia
Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać
-
10.06.2025Wydarzenia
Drzewo Roku po raz 15!
-
15.05.2025Wydarzenia
Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich