logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Belgia, Ekologia i środowisko, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%
   ──────  03.06.2015

Belgijskie nazwiska dla tygrysów

Your browser does not support the video tag.


Mieszkańcy Belgii dzięki noszonym nazwiskom zrozumieli, jak pomóc wymierającemu gatunkowi tygrysów.

Kampania stworzona przez Famous Brussels z Belgi w imieniu belgijskiego World Wide Fund for Nature (WWF) postanowiła wyjść z niebanalnym pomysłem na to, jak zmobilizować swoich rodaków do donacji na rzecz ginącego gatunku tygrysa. Zdecydowała odnieść się do jednej z najbardziej istotnych sfer w życiu człowieka, a mianowicie do jego tożsamości. W ramach kampanii została stworzona platforma online z nazwiskami występującymi w Belgii. Osoby logujące się tam przy pomocy swoich nazwisk mogły sprawdzić ile osób o takim samym nazwisku jak oni, żyje w tym kraju. Odbiorcy zrozumieli dzięki temu, szczególnie Ci, których nazwiska były rzadkością, co to znaczy "być na wymarciu", co pozwoliło im utożsamić się z wymierającym gatunkiem tygrysów. Według danych ok. 30% nazwisk rodowych w Belgii jest zagrożonych wyginięciem. Hasło kampanii odnosi się bezpośrednio do tego problemu "Families on the Verge of Extinction save a Family on the Verge of Extinction" ("Rodziny zagrożone wyginięciem ratują rodzinę zagrożoną wyginięciem"), gdzie rodziną ratowaną są oczywiście tygrysy, a ratujące rodziny to te, których nazwiska występują bardzo rzadko w Belgii. Osoby, które dowiadywały się jak często występuje ich nazwisko, mogły wysyłać datki na ratowanie tygrysów i adoptować je online.

Na tym jednak akcja się nie skończyła. Sławni Belgowie z rzadko występującymi nazwiskami rodowymi prosili o pomoc inne rodziny z nazwiskami wymierającymi. Osoby z najrzadszymi nazwiskami otrzymywały spersonalizowane listy, a sławy dodatkowo dostały indywidualne t-shirty z ich własnymi nazwiskami, pokazując tym samym jak bardzo są wyjątkowi. Akcję wspierały oczywiście nie tylko osoby znane, ale również zwykli obywatele, udostępniając na Facebook’u i Twitterze swoje nieczęsto spotykane nazwiska. Dyskutowano o tym również w programach radiowych oraz telewizyjnych. Tak nagłośniona kampania w ciągu godziny stała się numerem jeden w Belgii. Kampania dotarła do 1/3 Belgów korzystających z mediów społecznościowych. W ciągu dwóch tygodni WWF otrzymało dotacje na poziomie rocznych datków.

Powyższe wyniki świadczą o tym, że kampania należy do udanych i unikalnych zarazem, za sprawą pomysłu na połączenie społeczeństwa belgijskiego z wymierającym gatunkiem tygrysów, który nie jest powiązany terytorialnie z Belgią. Odniesienie się do sfery "umieralności gatunków" i "umieralności nazwisk rodowych" dało wyniki w ilości dotacji i przede wszystkim w zaangażowaniu w tę sprawę dużej części społeczeństwa. Na samym końcu spotu twórcy zaakcentowali właśnie ten fakt: "Jak bardzo nawet mała część małego państwa może zmienić naprawdę wiele dla światowej populacji tygrysów" ("Or how even a small part of a small country can change a big deal for the worldwide tiger population").

Aleksandra Rychlicka 

 


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Families on the Verge of Extinction
Czas:
2015.4.12
Tematy:
Ekologia i środowisko, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%
Kraje:
Belgia
Nadawca:
WWF Belgium
Media:
Internet
Wykonawca:
Famous Brussels
Adresaci:
Osoby o rzadko występujących nazwiskach, mieszkańcy Belgii, osoby zainteresowane problemem ginących gatunków
Hasło kampani:
Families on the Verge of Extinction save a Family on the Verge of Extinction (Rodziny zagrożone wyginięciem ratują rodzinę zagrożoną wyginięciem)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 11.01.2023

    Wspólnie ocalili przed zmarnowaniem prawie pół tony jedzenia


  • 10.01.2023

    Palisz czy nie palisz


  • 10.01.2023

    Dogoterapia – moc merdającego ogona pomogła prawie 13 500 osobom


  • 09.01.2023

    Posiniaczone statystyki


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek