logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Nikaragua, Ekologia i środowisko
   ──────  12.07.2013

Beatlesi rozpadli się szybciej niż foliówka



Kolejne etapy kariery dwóch rockowych zespołów zaznaczono na progach gitary. Podążając wzdłuż gryfu widz dociera w końcu do informacji o rozpadzie Guns N’ Roses, The Beatles oraz… szklanej butelki i plastikowej torebki.

Co mają wspólnego rockowe bandy z odpadami? Zespół potrzebuje zaledwie dekady, żeby powoli zacząć się rozpadać. Szklana butelka trzyma się całkiem nieźle przez kolejne 4 tysiące lat.

Na pomysł zestawienia lat świetności dwóch słynnych na całym świecie zespołów z najliczniej produkowanymi globalnie opakowaniami wpadła Fundenic-SOS (Nikaraguańska Fundacja na rzecz Zrównoważonego Rozwoju) – pozarządowa organizacja, która promuje i podkreśla potrzebę ochrony środowiska i zrównoważonego wykorzystania zasobów naturalnych w Nikaragui.

“Una bolsa de plástico tarda hasta 150 años en desintegrarse. Vamos a reciclar!” ("Plastikowa torebka potrzebuje 150 lat, żeby się rozpaść. Recyklingujmy!") – apelują twórcy kampanii. Zużyte tworzywa sztuczne są bowiem zbyt cenne, by je wyrzucać. To wyjątkowe materiały, które można wielokrotnie poddawać recyklingowi i wytwarzać nowe produkty, a tym samym chronić środowisko przed nadmiernym ich gromadzeniem.

Polarowe bluzy, malarskie kuwety, krzesła ogrodowe i wiele innych przedmiotów powstaje dzięki odzyskowi plastiku. Z niezmielonych butelek PET można natomiast stworzyć np. wyspę. Twórca Spiral Island – Brytyjczyk Richie Sowa – wykorzystał ich aż 250 tysięcy. Umieścił zużyte butelki w sieci, wzmocnił konstrukcję bambusami, zasypał ją piaskiem, a następnie posadził na niej wiele roślin.

Małgorzata Szwarc


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Guns N’ Roses / The Beatles
Czas:
2013.6.5 - 2013.7.5
Tematy:
Ekologia i środowisko
Kraje:
Nikaragua
Nadawca:
Fundenic-SOS (Fundación Nicaragüense para el Desarrollo Sostenible)
Media:
Prasa, billboardy, plakaty
Wykonawca:
TBWA (Managua)
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Una botella de vidrio tarda hasta 4000 años se desintegren. Vamos a reciclar! (Szklana butelka potrzebuje 4 tysięcy lat, żeby się rozpaść. Recyklingujmy!); Una bolsa de plástico tarda hasta 150 años en desintegrarse. Vamos a reciclar! (Plastikowa torebka potrzebuje 150 lat, żeby się rozpaść. Recyklingujmy!)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 28.04.2022

    Saype przy wsparciu Lavazzy stworzył gigantyczne dzieło w sercu Wenecji


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek