Setki brytyjskich barów, restauracji i fast foodów wprowadzą w tym miesiącu nowe menu z opisem zawartości kalorycznej potraw. Podobny system zastosowano w ubiegłym roku w Nowym Jorku.
Decyzja o wprowadzeniu menu z wykazem kalorii zapadła po tym, jak ankieta przeprowadzona w 2008 roku przez brytyjską agencję ds. standardów żywności (Food Standards Agency – FSA) wykazała, że Brytyjczycy chcą otrzymywać więcej informacji na temat jedzenia, które kupują. 85 proc. z 2 tys. ankietowanych osób chciałoby widzieć w menu informacje o kaloriach.
Informacje o zawartości kalorycznej mają wspomóc walkę z problemem otyłości wśród Brytyjczyków i sprawić, że wyspiarze będą wybierali zdrowsze i mniej kaloryczne produkty. Pomysł zaakceptowały już między innymi takie firmy jak Burger King, KFC, Pizza Hut, Subway, Sodexo, czy Compass Group.
Brytyjski rząd i FSA liczą, że nowe menu zacznie wprowadzać coraz więcej firm. Międzynarodowe koncerny same zadecydują, czy menu z wykazem kalorii pojawi się także w lokalach znajdujących się w innych krajach.
PAP, www.naukawpolsce.pap.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
26.04.2024
Suszone świerszcze hitem sprzedaży w Carrefour
-
23.04.2024
23 kwietnia — Międzynarodowy Dzień Książki i Praw Autorskich
-
15.04.2024
Światowy Dzień Ziemi z Operacją Czysta Rzeka
-
02.04.2024
Kolorowe skarpetki, które pomagają osobom w spektrum autyzmu
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Wspólny Las 2024: dziesiątki leśnych wydarzeń w całej Polsce