Setki brytyjskich barów, restauracji i fast foodów wprowadzą w tym miesiącu nowe menu z opisem zawartości kalorycznej potraw. Podobny system zastosowano w ubiegłym roku w Nowym Jorku.
Decyzja o wprowadzeniu menu z wykazem kalorii zapadła po tym, jak ankieta przeprowadzona w 2008 roku przez brytyjską agencję ds. standardów żywności (Food Standards Agency – FSA) wykazała, że Brytyjczycy chcą otrzymywać więcej informacji na temat jedzenia, które kupują. 85 proc. z 2 tys. ankietowanych osób chciałoby widzieć w menu informacje o kaloriach.
Informacje o zawartości kalorycznej mają wspomóc walkę z problemem otyłości wśród Brytyjczyków i sprawić, że wyspiarze będą wybierali zdrowsze i mniej kaloryczne produkty. Pomysł zaakceptowały już między innymi takie firmy jak Burger King, KFC, Pizza Hut, Subway, Sodexo, czy Compass Group.
Brytyjski rząd i FSA liczą, że nowe menu zacznie wprowadzać coraz więcej firm. Międzynarodowe koncerny same zadecydują, czy menu z wykazem kalorii pojawi się także w lokalach znajdujących się w innych krajach.
PAP, www.naukawpolsce.pap.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.01.2025
Pustułki w zakładach Cemex Polska: udany sezon lęgowy 2024
-
09.01.2025
1,5 mln nowych ryb trafiło do Odry
-
07.01.2025
Mattel dostosowuje swoje gry do potrzeb osób nierozróżniających kolorów
-
23.12.2024
Mennica Polska wybiła pierwszą monetę zaprojektowaną przez dziecko
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
10.12.2024
Sigma — Młodzieżowym Słowem Roku 2024