logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  12.06.2011

Barbie jest morderczynią drzew



Śledztwo przeprowadzone przez Greenpeace dowiodło, że opakowania lalki Barbie przygotowywane są z celulozy i papieru pochodzących z indonezyjskich lasów, które są siedliskiem tygrysa sumatrzańskiego, gatunku zagrożonego wyginięciem.

Kampania przeprowadzona przez Greenpeace nosi tytuł "Barbie, to koniec", a w wersji rozszerzonej: "Barbie, to koniec. Nie spotykam się z laskami, które rżną lasy deszczowe". Skierowana jest nie tylko do klientów ale również do producentów zabawek, którzy korzystają z usług firmy Asian Pulp and Paper (APP), "okrytego najgorszą sławą niszczyciela lasów w Indonezji" . Firma Mattel, produkująca Barbie to jeden z nich.

W żartobliwym spocie pod nieco kontrowersyjnym tytułerm "Barbie, ty…"  o niegodziwych poczynaniach Barbie dowiaduje sie Ken, który zszokowany zrywa z najbardziej znaną lalką świata. Narrator spotu, rozmawiając z Kenem nazywa Barbie "mordercą zwierząt". O rozstaniu Ken informuje za pośrednictwem ogromnych banerów zawieszonych na budynku głównej siedziby firmy Mattel w USA i nad wejściem do londyńskiej stacji metra Piccadilly Circus oraz plakatów rozklejonych na przystankach autobusowych Londynu.

"Powstrzymaj Mattel od rżnięcia lasów deszczowych" – nawołuje hasło kampanii. Rozwiązaniem sytuacji proponowanym przez Greenpeace jest zaprzestanie współpracy firm zabawkarskich z APP. Na stronie kampanii można wysłać petycję nawołującą do zmiany oraz dofinansować działania Greenpeace, które nie przyjmuje dotacji od rządów, partii politycznych i korporacji. Z osobnego spotu pt. "Dowody" można dowiedzieć się jak wyglądało śledztwo Greenpeace.

Spot pt. "Barbie, ty.." nakręcono w 21 językach. "Barbie, to koniec" jest kolejną kampania Greenpeace, której celem jest wywarcie wpływu na postępowanie firmy. Inne kampanie tego rodzaju to "Sierść w mleku", "Krwawe paluszki", "Facebook napędzany węglem".

O kampanii "Barbie, to koniec" pisaliśmy już w Wydarzeniach.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


  • 05.12.2022

    4F przerabia kurtki dla ludzi na kurteczki dla psów


  • 29.11.2022

    Fundacja Dorastaj z Nami zwyciężyła w konkursie Raporty Zrównoważonego Rozwoju


  • 24.11.2022

    Butik Pełen Dobra udzielił wsparcia 60 tysiącom osób


  • 09.11.2022

    Znamy zwycięzców 23. edycji Effie Awards Poland


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek