logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  15.11.2013

Bananowy następca Popeye’a



Banany jako środek komunikacji z odbiorcą – dlaczego nie? Owoc, przedstawiany w komiksach i bajkach jako główny winny upadku bohaterów (tu należy przypomnieć wszelkie przypadki poślizgnięć na skórce banana), sam wkracza w świat rysunkowych historii dla dzieci, i to od razu w roli pierwszoplanowej.

Mowa o pomyśle na kreację stworzoną przez agencję Serviceplan w kampanii "Banana Comic Week 2013" ("Tydzień bananowego komiksu 2013"). Celem akcji była promocja racjonalnego odżywiania wśród dzieci i młodzieży, w szczególności zachęcenie do spożywania owoców i warzyw. Interaktywna kampania, która miała miejsce wiosną tego roku, obejmowała dziewięć państw- m.in. Irlandię, Hiszpanię, Rosję, Belgię, czy Stany Zjednoczone; współpraca Fyffes – irlandzkiej firmy o najdłuższej tradycji produkcji owoców na świecie- oraz wydawnictwa Carlsen Verlag, odpowiedzialnego za sukces komiksów takich jak Fistaszki czy Przygody Tintina, zaowocowała (dosłownie i w przenośni) stworzeniem nowego komiksu, który wykreowano specjalnie na potrzeby akcji. Jego głównym bohaterem jest Fyfe, zwykły chłopiec, który po zjedzeniu bananów ujawnia ujawnia swoje moce i zostaje superbohaterem. Oczywiście, wybór owocu nie był przypadkowy, gdyż Fyffes kojarzony jest głównie z produkcją bananów.

Historię współczesnego, bananowego odpowiednika Popey`a przy pomocy innowacyjnej technologii druku laserowego przeniesiono wprost na… skórkę banana. Następnie, przez tydzień, owoce z nadrukowanymi kolejnymi częściami komiksu dostarczano do szkół i przedszkoli. Dzieci zachęcone w ten sposób do odkrywania przygód Fyfe chętniej sięgały po owoce, a zwłaszcza banany. Kampania potwierdza tezę o skuteczności nauki poprzez zabawę, a jednocześnie stanowi przykład wykorzystania najnowszych technologii w tworzeniu innowacyjnych kreacji reklamowych.

Ewa Zasada


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


  • 20.04.2022

    Words don’t come easy to me


  • 04.04.2022

    Cena twojego wydruku z bankomatu


  • 04.04.2022

    Effie In Practice – zaproszenie na webinary


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek