Grabarze niosą trumnę, rodzina płacze, po chwili zaś zmienia się kadr. W klubie siedzą dwaj smutni mężczyźni przy drinku. Napisy informują „to Twoi kumple”. Po kilku sekundach zapominają o smutku i zaczyna się szalona impreza.
Taką konstrukcję spotu wybrała Kenya Breweries Limited – browar z Kenii. Dźwięk stłuczki i kadry z pogrzebu sugerują, że utrzymany będzie w smutnym tonie. Obok dwóch żałobników siedzących w pubie znajduje się puste krzesło. Pokazuje się informacja „to Twoje krzesło”. Mężczyźni wciąż mają ubrania, które nosili na pogrzebie. Pozwala to sądzić, że poszli do baru tuż po obrządku. Ich smutek nie trwa jednak długo. Do klubu przychodzi tłum ludzi, do których natychmiast dołączają. Zaczyna grać muzyka, tłum tańczy. Pośród gości jest też „Twój zamiennik”. Hasło brzmi: „Life moves on when you’re gone. Stay alive. Don’t drink & drive” ("Życie toczy się dalej po twoim odejściu. Żyj. Nie prowadź pod wpływem alkoholu") puentuje spot.
O problemie społecznym, w ramach swoich działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, informuje komercyjna firma. Nadawcy spotów dotyczących prowadzenia pod wpływem alkoholu często przedstawiają zakrapianą imprezę jako pośrednią przyczynę wypadku – tym razem nacisk położony jest na to, co dzieje się już po samej tragedii. Twórcy chcą przekazać kierowcom, że po ich śmierci nic się nie zmieni. Nie warto ulegać niczyjej presji i prowadzić samochodu pod wpływem alkoholu – to przesłanie komunikatu reklamowego.
Magdalena Trybalska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.08.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
03.06.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy