Grabarze niosą trumnę, rodzina płacze, po chwili zaś zmienia się kadr. W klubie siedzą dwaj smutni mężczyźni przy drinku. Napisy informują „to Twoi kumple”. Po kilku sekundach zapominają o smutku i zaczyna się szalona impreza.
Taką konstrukcję spotu wybrała Kenya Breweries Limited – browar z Kenii. Dźwięk stłuczki i kadry z pogrzebu sugerują, że utrzymany będzie w smutnym tonie. Obok dwóch żałobników siedzących w pubie znajduje się puste krzesło. Pokazuje się informacja „to Twoje krzesło”. Mężczyźni wciąż mają ubrania, które nosili na pogrzebie. Pozwala to sądzić, że poszli do baru tuż po obrządku. Ich smutek nie trwa jednak długo. Do klubu przychodzi tłum ludzi, do których natychmiast dołączają. Zaczyna grać muzyka, tłum tańczy. Pośród gości jest też „Twój zamiennik”. Hasło brzmi: „Life moves on when you’re gone. Stay alive. Don’t drink & drive” ("Życie toczy się dalej po twoim odejściu. Żyj. Nie prowadź pod wpływem alkoholu") puentuje spot.
O problemie społecznym, w ramach swoich działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, informuje komercyjna firma. Nadawcy spotów dotyczących prowadzenia pod wpływem alkoholu często przedstawiają zakrapianą imprezę jako pośrednią przyczynę wypadku – tym razem nacisk położony jest na to, co dzieje się już po samej tragedii. Twórcy chcą przekazać kierowcom, że po ich śmierci nic się nie zmieni. Nie warto ulegać niczyjej presji i prowadzić samochodu pod wpływem alkoholu – to przesłanie komunikatu reklamowego.
Magdalena Trybalska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!
-
10.08.2023
Wsparcie dla pszczół gniazdujących w ziemi w Cementowni Cemex w Chełmie
-
28.07.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia
-
27.07.2023
Biedronka zamyka obieg polietylenu
-
18.07.2023
Trwa nabór do 17. edycji konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju”