logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Bajkoterapia
21.03.2008
Tematy: Wydarzenia

Bajkoterapia



W Instytucie Matki i Dziecka na dobre rozgościły się Bajki – Pomagajki. Wolontariusze – Bajkoterapeutci czytają je małym pacjentom, bawią się z nimi, rozmawiają. Często tworzą bajki samodzielnie. Wszystko to dzieje się w ramach akcji „Bajka – Pomagajka w szpitalu”.

Akcja została zainaugurowana 15 października 2007 r. podpisaniem listu intencyjnego pomiędzy: Instytutem Matki i Dziecka, Spółką „LIBERI” K. Klimowicz i M. Gałecka, Fundacją Drabina Rozwoju, Pracownią psychoedukacyjną NINTU. Celem akcji jest wprowadzenie metody bajkoterapii do szpitali.

Bajkoterapia to nowa, coraz bardziej popularna, prosta i efektywna metoda pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. To terapia przez bajki. Jak wynika z badań psychologów czytając określone bajki możemy dziecku pomóc w wielu trudnych dla niego sytuacjach emocjonalnych.

Dziecko słuchając bajki poznaje losy jej bohatera, który znajduje się w podobnej do niego sytuacji. Może lepiej zrozumieć swoje położenie, ale też dostaje informacje jak może poradzić sobie z własnym problemem czy lękiem.

Bajki – pomagajki pomagają, wspierają oraz wzmacniają dzieci. Pokazując z zupełnie innej perspektywy świat i sytuację, przekazują informacje o emocjach. W szpitalu dzieci czują się często samotne, boją się i nie rozumieją tego co się z nimi dzieje. Bajka pomaga przełamać lęk, opór dziecka przed zabiegiem, poczucie osamotnienia. Służy dzieciom, ich rodzicom oraz personelowi medycznemu. Mały pacjent rozumiejący swoje położenie poddaje się zabiegom bez oporu, współpracuje z lekarzami, nie przeżywa też traumy z tego powodu, co jest ważne dla jego rodziców.

W ramach akcji „Bajka – Pomagajka w szpitalu” dla wolontariuszy czytających bajki są organizowane szkolenia oraz spotkania superwizyjne. Wszystko to po to aby trafnie potrafili dobrać bajkę do dziecka, wiedzieli jak i w jakich sytuacjach stosować taką metodę terapii.

Patronat honorowy nad akcją objęło Polskie Towarzystwo Pediatryczne. Patronami medialnymi akcji są portal Onet.pl oraz Radio PIN. Patronem merytorycznym akcji jest dr Maria Molicka – bajkoterpeutka, psycholog, autorka „Bajek terapeutycznych”.

Więcej o akcji na stronach www.imid.med.pl oraz www.bajka-pomagajka.com
opr. m.czerepak








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek