Badania naukowe, rozwój transportu, przedsiębiorczość…
…a także odnawialne źródła energii, rozbudowa atrakcji turystycznych, programy profilaktyczne i wiele innych obszarów jest wspieranych przez środki z Funduszu Szwajcarskiego. Hasło kampanii promującej efekty wykorzystania tych funduszy brzmi „Ze szwajcarską precyzją rozwijamy Polskę”.
Celem kampanii jest zbudowanie wśród mieszkańców Polski świadomości tego, że w swoim życiu codziennym doświadczają pośrednich bądź bezpośrednich korzyści z projektów realizowanych ze wsparciem Funduszu Szwajcarskiego. Dzięki przyznanym środkom w ciągu ostatniej dekady wdrożono niemal 2 tysiące inicjatyw, w tym szereg kampanii i programów profilaktycznych poruszających najróżniejsze problemy społeczne, m.in.: bezpieczeństwo w ruchu drogowym, walka z otyłością, przeciwdziałanie uzależnieniom i zapobieganie zakażeniom HCV.
Opracowanie koncepcji kampanii wymagało poznania kilkudziesięciu projektów społecznych i wybrania z nich takich, które najpełniej oddawać będą szerokie spektrum obszarów objętych wsparciem szwajcarskim – mówi Paweł Prochenko, Partner Zarządzający w Fabryce Komunikacji Społecznej, która jest odpowiedzialna za realizację kampanii. Z kolei produkcja i realizacja kampanii stanowiła dla nas okazję do spotkań z wieloma przedsiębiorcami, organizacjami i osobami prywatnymi, których projekty przyczyniły się do poprawy jakości życia społeczności lokalnych i rozwiązania licznych problemów społecznych w skali kraju – dodaje.
W spotach kampanii wykorzystana została formuła programu telewizyjnego utrzymanego w konwencji reporterskiej. Wyzwaniem, przed którym stanęliśmy było nadanie projektom realizowanym ze wsparciem Funduszu Szwajcarskiego wymiernej wartości w oczach odbiorców. Wiedząc, jak dużą popularnością cieszą się programy prezentujące problemy lokalnych społeczności, postanowiliśmy zastosować podobną stylistykę dla zaprezentowania efektów Programu – mówi Piotr Płachecki, Dyrektor Kreatywny w Fabryce Komunikacji Społecznej. Do współpracy zaprosiliśmy redaktora Michała Olszańskiego, który odwiedzał miejscowości objęte wsparciem, spotykał się z beneficjentami i z reporterskim zacięciem dociekał, jak zrealizowane projekty zmieniły życie Polaków. Jego autorytet i popularność dodatkowo wzmocniły wiarygodność prezentowanego przekazu – dodaje.
Wyprodukowano 6 spotów ogólnopolskich emitowanych na antenach TVP, TVN, Polsatu i Internecie oraz 4 spoty regionalne, targetowane pod kątem województw Polski południowo-wschodniej, które otrzymały największe wsparcie z Funduszu Szwajcarskiego. Powstały również spoty radiowe oraz kreacje outdoroowe (citylighty, billborady oraz reklamy zewnętrzne na komunikacji miejskiej). W ramach projektu zaplanowano także szereg działań PR, m.in. ekspozycję wystawy multimedialnej w 20 lokalizacjach w całej Polsce. Kampania potrwa do końca kwietnia 2017 r.
Autorem scenariuszy spotów jest Piotr Płachecki z Fabryki Komunikacji Społecznej, zaś za ich realizację odpowiedzialny był Jacek Szymański jako reżyser oraz Arek Stani w roli operatora.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS
-
24.10.2024
Zrób TO dla JAJ!
-
23.10.2024
Oni wygrali ElektroEkologiczny Hackathon
-
22.10.2024
Bajka terapeutyczna o powodzi
-
18.10.2024
Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina
-
17.10.2024
Pozornie niewidoczne