logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Babcia i dziadek – bezcenni
17.01.2008
Tematy: Wydarzenia

Babcia i dziadek – bezcenni



Polacy zawdzięczają swoim babciom i dziadkom najczęściej poczucie, że są kochani, wiarę, zasady moralne, a także obowiązkowość i pracowitość – wynika z sondażu, opublikowanego przez CBOS przed Dniem Babci i Dziadka.

Ponad połowa ankietowanych (56%) stwierdziła, że – patrząc na swoje życie – ma poczucie, że zawdzięcza coś swojej babci lub dziadkowi. Wiele osób (14%) nie znało ich bądź nie pamięta, a jedna czwarta (25%) uważa, że nie ma im nic do zawdzięczenia. Reszta nie ma na ten temat opinii.

Respondenci najczęściej wskazywali, że zawdzięczają swojej babci i dziadkowi poczucie, że są kochani (61%), wiarę (59%), zasady moralne (58%) oraz znajomość dziejów rodziny (55%)

Nieco ponad połowa ankietowanych (53%) zawdzięcza dziadkom takie cechy jak: samodyscyplina, pracowitość, obowiązkowość i silna wola, a dwie piąte (40%) podkreśla, że dziadkowie nauczyli ich różnych praktycznych umiejętności. Co piąta osoba (21%) zawdzięcza im jakieś hobby lub kontynuuje ich zainteresowania.

Niemal co drugi ankietowany (47%) deklaruje, że zawdzięcza im opiekę i wychowanie, patriotyzm (49%) oraz wiedzę o niektórych wydarzeniach historycznych (46%).

W porównaniu z sondażem sprzed 7 lat nieznacznie ubyło badanych deklarujących, że zawdzięczają coś swoim babciom i dziadkom (o 3 punkty procentowe). Grupą najsilniej związaną ze swoimi dziadkami są ludzie do 35. roku życia.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek