logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  09.07.2014

„Autobus nazistowski”, były prezes K2 żąda przeprosin



W Gazecie Wyborczej 3 lipca opublikowano artykuł Grzegorza Sroczyńskiego, w którym określił on spot „Smutny autobus” przygotowany przez agencję K2 na zlecenie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych jako nazistowski. Były prezes agencji, Janusz Żebrowski, domaga się od autora przeprosin i nie wyklucza skierowania sprawy do sądu, jeśli ich nie otrzyma.

Film miał zachęcić rodziców dzieci w wieku szkolnym do korzystania z usługi Bezpieczny Autobus, która pozwala na szybkie sprawdzenie online stanu technicznego pojazdu po jego numerze rejestracyjnym, co przydatne jest zwłaszcza w okresie wyjazdów na wakacje. Bohaterem był sympatyczny, animowany autobus, który nie może już z racji swojego stanu technicznego wozić dzieci na wycieczki. Krótka historia miała wzbudzić u widza współczucie, by potem zakończyć się „śmiercią” autobusu na złomowisku. Kampania zebrała wiele negatywnych ocen.

Sroczyński porównał autobus do „postaci niższej rasowo”, a jego zdaniem widzowie, którzy go oglądają stają się „jak żołnierze elitarnej dywizji SS, dostajemy pod opiekę szczeniaka, karmimy, martwimy się zwichniętą łapą, by na końcu, gdy poczujemy emocjonalną więź, własnoręcznie udusić na rozkaz dowódcy. Etyczny wysiłek żołnierza SS i matki z kreskówki „Smutny autobus” polega na opieraniu się pokusie litości i współczucia”. Twórcom kampanii zaś zarzucił kierowanie się wyłącznie skutecznością i moralną obojętność. 

W odpowiedzi Żebrowski opublikował wpis na blogu, w którym stwierdza: „W mojej ocenie znajduje się tam jedna teza (o prymacie skuteczności reklamy nad wrażliwością etyczną), która ani nie jest nowa, ani tym bardziej oryginalna, a co więcej nie została w żaden sposób udokumentowana”. Ponadto stwierdził, że jeśli Sroczyński nie przeprosi za swój tekst, będzie wstępować na drogę sądową.

Sama agencja K2 oraz twórcy kampanii oświadczyli, że nie zamierzają odnosić się do uwag Sroczyńskiego ani też go pozywać.

Spot kampanii można obejrzeć tutaj.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.06.2023

    Inicjatywa Tytoń 21 – mniej młodych ludzi uzależni się od palenia


  • 01.06.2023

    Drzewo Roku 2023 – rozpoczynamy głosowanie!


  • 31.05.2023

    „Dyskryminacja osób z niepełnosprawnościami” – premiera raportu Fundacji Avalon


  • 29.05.2023

    Green Caffè Nero rusza z inicjatywą #zKawąNaRowerze


  • 24.05.2023

    Wiosenny Dzień Charta


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek