Aureole z procentami
Będąc na spotkaniu czy imprezie niemal każdy choć przez chwilę myśli o wypiciu drinka. Nie ma w tym niczego złego. Pod jednym zgoła warunkiem: „Thinking about drinking. Don’t take the car” („Zamierzasz pić alkohol, nie bierz ze sobą samochodu”). Na tak sformułowanym założeniu oparto projekt spotu reklamowego kampanii Australijskiej Komisji ds. Wypadków Drogowych, emitowanego w stacjach południowo-australijskiej telewizji.
Twórcy przekazu świadomie odeszli od straszenia odbiorców groźnymi konsekwencjami prowadzenia auta pod wpływem alkoholu. – Postanowiliśmy wykorzystać fakt, że większość ludzi lubi wieczorem spotkać się z przyjaciółmi i wyskoczyć na drinka. Naszym zadaniem natomiast jest upewnienie się, że nikt potem nie będzie prowadzić – mówi Greg Knagge dyrektor kreatywny Clemenger BBDO Adelaide. Efektem jest 60-sekundowa radosna i pozytywna reklama. Akceptuje ona kulturę picia, jednak nie pozwala na lekkomyślną jazdę po „jednym głębszym”.
Kampania obecna była w radiu, telewizji, na plakatach oraz w autobusach. W akcji wykorzystano również podkładki pod piwo, tzw. wafle. Imitują one znane marki złocistego trunku, informując jednocześnie pijących o alternatywnych możliwościach transportu. Ponadto na stronie internetowej kampanii można znaleźć informacje o konsekwencjach prawnych kierowania po pijanemu oraz sprawdzić zawartości alkoholu w ulubionych napojach procentowych.
Głównym partnerem kampanii był rząd stanu Południowej Australii.
J.Bednarska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
29.10.2024
Co ma większą wartość?
-
25.10.2024
(Złe) spojrzenia
-
24.10.2024
O rzut beretem
-
22.10.2024
The Mandala Boob
-
21.10.2024
Jedno danie w menu