logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Auchan dla niewidomych dzieci
10.06.2009
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Auchan dla niewidomych dzieci



Auchan Polska zakończył prowadzoną w maju akcję mająca na celu zgromadzenie środków na zakup maszyn brajlowskich dla dzieci ze szkoły w Laskach pod Warszawą. Dzięki wsparciu i zaangażowaniu klientów kupujących specjalnie oznaczone produkty, firma przekazała ociemniałym dzieciom środki na zakup 20 urządzeń.

Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci Niewidomych im. Róży Czackiej w Laskach zapewnia edukację dzieci i młodzieży z wadami wzroku. Maszyny brajlowskie to rodzaj komputera dla niewidomych z wypukłą klawiaturą, który ułatwia naukę i wspomaga komunikację.

Elżbieta Morawska–Sawa z ośrodka w Laskach przyznaje, że nie wyobraża sobie nauki dzieci ociemniałych bez maszyn brajlowskich: – Urządzenia te są nam po prostu niezbędne. Niestety są bardzo drogie, a używane codziennie często się psują. Dlatego potrzeba ich zakupienia była nagląca – dodaje.

Jak opowiadają niewidomi uczniowie maszyny brajlowskie służą im głównie do pisania. Litery zapisywane w postaci kropek wybijanych przez igiełki umieszczone w urządzeniu umożliwiają im robienie notatek i odrabianie zadań. Niektórzy potrafią nawet na nich rysować.

Auchan pomaga ośrodkowi w Laskach po raz drugi – w ubiegłym roku firma umożliwiła niewidomym dzieciom z Lasek spędzenie wakacji w Kołobrzegu.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek