logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  20.09.2013

Atlas raportuje o społecznej odpowiedzialności



Grupa Atlas opublikowała raport społecznej odpowiedzialności. To pierwszy na krajowym rynku raport polskiego producenta z branży wytwarzania materiałów chemii budowlanej poświęcony odpowiedzialności społecznej. Raport otwarcia Grupy Atlas przygotowany został zgodnie z międzynarodowym standardem raportowania Global Reporting Initiative.

Raport Grupy Atlas jest na poziomie B+ (Poziomy Aplikacji GRI) i został zweryfikowany przez zewnętrzną, niezależną jednostkę – PricewaterhouseCoopers oraz Global Reporting Initiative. W raporcie zaprezentowano podstawowe informacje o wszystkich podmiotach gospodarczych tworzących Grupę Atlas oraz o działaniach CSR podejmowanych przez firmę. W 2012 roku Grupa Atlas przystąpiła do inicjatywy na rzecz odpowiedzialności korporacyjnej i zrównoważonego rozwoju Global Compact.

Wszystkie podane w raporcie wskaźniki dotyczą działalności Atlas Sp. z o.o. – spółki dominującej w strukturze grupy. W przypadku jednego z raportowanych wskaźników – wielkości odzyskanych materiałów ze sprzedanych produktów i ich opakowań, oprócz danych dla Atlas Sp. z o.o. podane zostały dane dla wszystkich podmiotów gospodarczych Grupy Atlas działających w Polsce.

Środowiskowy wymiar zrównoważonego rozwoju został określony poprzez podanie ilości wykorzystanych podstawowych surowców do produkcji – i udział materiałów użytych do produkcji a pochodzących z recyklingu, inicjatyw podjętych w celu zmniejszenia pośredniego zużycia energii z uwzględnieniem osiągniętego poziomu redukcji, łącznego poboru wody według źródła, inicjatyw służących zmniejszeniu wpływu produktów na środowisko, wielkości odzyskanych materiałów ze sprzedanych produktów i ich opakowań oraz aspektu zgodności z regulacjami prawnymi.

W zakresie kwestii dotyczących pracy i zatrudniania oraz praw człowieka (dwóch z czterech kategorii zagadnień omawianych w związku ze społecznym wymiarem organizacji według standardu GRI) firma uzyskała w 2012 roku Certyfikat Organizacji Rozwoju i Współpracy Gospodarczej (OECD) dla Przedsiębiorstw Wielonarodowych. Spośród wskaźników dotyczących zagadnień zatrudniania i godziwej pracy w raporcie podano po jednym wskaźniku z każdego z aspektów ustalonych przez GRI, tj. w aspekcie zatrudnienia, relacji pomiędzy pracownikiem i kierownictwem, bezpieczeństwa i higieny pracy, edukacji i szkoleń oraz różnorodności i równości szans. Poziom Atlas Sp. z o.o. w zakresie respektowania praw człowieka został określony poprzez podanie 7 wskaźników obejmujących aspekty: procedur odnośnie zamówień i inwestycji, przeciwdziałania dyskryminacji, swobody zrzeszania się i prawa do sporów zbiorowych, pracy przymusowej i obowiązkowej, praw ludności rdzennej i zgłoszonych i rozpatrzonych skarg.

Społeczny wymiar każdej organizacji to także odpowiedzialność za produkt wyrażona poprzez odniesienie się do następujących aspektów: bezpieczeństwo i zdrowie klientów, oznakowanie produktów i usług, komunikacja marketingowa oraz poufność informacji klienta. Wpływ Atlas na społeczeństwo został określony poprzez podanie wskaźników z zakresu naruszenia zasad wolnej konkurencji i zgodności z regulacjami.

Obecnie 79% z 250 największych firm świata przedstawia raport CSR, zaś 4% z nich włącza go do całościowego raportowania. Spośród raportujących 77% z 250 największych firm świata używa standardów GRI.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


  • 05.12.2022

    4F przerabia kurtki dla ludzi na kurteczki dla psów


  • 29.11.2022

    Fundacja Dorastaj z Nami zwyciężyła w konkursie Raporty Zrównoważonego Rozwoju


  • 24.11.2022

    Butik Pełen Dobra udzielił wsparcia 60 tysiącom osób


  • 09.11.2022

    Znamy zwycięzców 23. edycji Effie Awards Poland


  • 11.10.2022

    Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek