Włoscy ateiści nie będą mogli przeprowadzić na miejskich autobusach swojej kampanii. – Napisy głoszące, że „Boga nie ma” okazały się zbyt kontrowersyjne dla silnych konserwatywnych ugrupowań – oświadczył członek grupy. Sporny napis miał brzmieć dokładnie: „Zła wiadomość jest taka, że Boga nie ma. Dobra wiadomość, że go nie potrzebujesz”. Reklamy miały zostać rozklejone na środkach transportu publicznego w Genui na północy Włoch.
Kampania była gotowa, miał zostać podpisany kontrakt, jednak agencja reklamowa „rozmyśliła się” twierdząc, że reklama stoi w sprzeczności z kodeksem etyki reklamy, relacjonuje Giorgio Villella z włoskiej unii racjonalnych ateistów i agnostyków (UAAR).
– Prawicowe skrzydło polityków skrytykowało nas dziko – powiedział Villella przyznając, że co najmniej jeden kierowca z Genui zapowiedział, że gdy kampania dojdzie do skutku, nie poprowadzi „ateistycznego” autobusu. – To dziwne, że w kraju pełnym reklam roznegliżowanych kobiet zabrania się reklam dotyczących ateizmu – powiedział, zapowiadając ponowne natarcie z pomocą prawników.
Grupy ateistyczne w Barcelonie, Londynie(dokładny opis akcji można przeczytać tu) i Waszyngtonie przeprowadziły już podobne akcje informacyjne na autobusach. Tam jednak reklamy głosiły, że „Prawdopodobnie Boga nie ma…”, tymczasem włoska organizacja postanowiła pozbyć się przymiotnika „prawdopodobnie”.
tvn24.pl
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
04.12.2023
Wystawa „To sztuka być sobą” — w przestrzeni miejskiej Torunia
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
27.11.2023
Rusza 23. MFF Watch Docs — start w najbliższy piątek
-
23.11.2023
„Sernik z kamieniami” już w sprzedaży!
-
20.11.2023
Po raz dziesiąty Mosznowładcy zapuszczają wąsy i badają mężczyzn w całej Polsce
-
15.11.2023
Zapraszamy na webinar dla mediów – jak nie stygmatyzować osób w kryzysie psychicznym