Włoscy ateiści nie będą mogli przeprowadzić na miejskich autobusach swojej kampanii. – Napisy głoszące, że „Boga nie ma” okazały się zbyt kontrowersyjne dla silnych konserwatywnych ugrupowań – oświadczył członek grupy. Sporny napis miał brzmieć dokładnie: „Zła wiadomość jest taka, że Boga nie ma. Dobra wiadomość, że go nie potrzebujesz”. Reklamy miały zostać rozklejone na środkach transportu publicznego w Genui na północy Włoch.
Kampania była gotowa, miał zostać podpisany kontrakt, jednak agencja reklamowa „rozmyśliła się” twierdząc, że reklama stoi w sprzeczności z kodeksem etyki reklamy, relacjonuje Giorgio Villella z włoskiej unii racjonalnych ateistów i agnostyków (UAAR).
– Prawicowe skrzydło polityków skrytykowało nas dziko – powiedział Villella przyznając, że co najmniej jeden kierowca z Genui zapowiedział, że gdy kampania dojdzie do skutku, nie poprowadzi „ateistycznego” autobusu. – To dziwne, że w kraju pełnym reklam roznegliżowanych kobiet zabrania się reklam dotyczących ateizmu – powiedział, zapowiadając ponowne natarcie z pomocą prawników.
Grupy ateistyczne w Barcelonie, Londynie(dokładny opis akcji można przeczytać tu) i Waszyngtonie przeprowadziły już podobne akcje informacyjne na autobusach. Tam jednak reklamy głosiły, że „Prawdopodobnie Boga nie ma…”, tymczasem włoska organizacja postanowiła pozbyć się przymiotnika „prawdopodobnie”.
tvn24.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.09.2024
Warszawskie Dni Filmu Niemego: 13-15 września w kinie Muranów
-
09.09.2024
VII edycja kampanii Życie Warte Jest Rozmowy. Zapraszamy na konferencję
-
01.09.2024
„Niedoskonałe” arbuzy trafiły na Ryneczek Lidla
-
31.08.2024
Z Drohobycza do Wenecji – twórczość Brunona Schulza na międzynarodowym festiwalu
-
29.08.2024
Płatność kartą w mObywatelu już dostępna
-
28.08.2024
Konkurs Art Moves 2024 na najlepszą pracę billboardową rozstrzygnięty