Kampanii społecznych o tej tematyce jeszcze w Polsce nie było. W październiku 2012 roku wystartowała pierwsza billboardowa kampania „ateistyczna”. Opiera się ona na dwóch przekazach „Nie zabijam. Nie kradnę. Nie wierzę” oraz „Nie wierzysz w Boga? – Nie jesteś sam”. Zdaniem organizatorów z Fundacji Wolność od Religii, jej celem jest wywołanie ogólnopolskiej dyskusji a temat obiegowego postrzegania wartości uniwersalnych jako zasad przynależnych religii, przede wszystkim religii katolickiej. Billboardy pojawiły się w wielu miastach Polski, rzeczywiście wywołując dyskusję w mediach i „święte oburzenie” prawicowych polityków. Czy taka kampania jest skuteczna? Polskie billboardy zapewne pogłębią polaryzację społeczną i umocnią wśród wierzących skłonność do obronnej agresji – powiedział dla portalu kampaniespołeczne.pl Andrzej Dominiczak, prezes fundacji Sapere Aude. Pierwsza w Polsce kampania ateistów jest jednak warta odnotowania, a dyskusja na temat sekularyzacji nabiera powoli rumieńców. Polecamy zajrzeć do zestawienia Módl się i promuj. 9 kampanii od plebana i profana, w którym zebrano różne kampanie kościelne i ateistyczne, z Polski i zagranicy.
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem