Z portal newsowego niespodziewanie znikała zawartość. Tak jak znikają czasem ważne informacje z pamięci krótkotrwałej.
Alzheimer Society w lapidarny sposób oddało wrażenie zaniku pamięci krótkotrwałej. Internauci, przewijając stronę internetową, chcąc powrócić do jej początku, nie znajdowali tam widzianych wcześniej artykułów. W tajemniczy sposób zniknęły, a zamiast niej pozostało tylko białe miejsce. W ten sposób pokazano mechanizm działania choroby. Kampania przyniosła oczekiwany efekt, gdyż ilość kliknięć na banner organizacji wzrosła aż o 400%.
Stephen Mérineau z firmy reklamowej Marketel tłumaczył, że za pośrednictwem kampanii internauci doświadczają zjawiska zaniku pamięci krótkotrwałej i dzięki osobistemu doświadczeniu lepiej rozumieją problemy ludzi chorych.
Choroba Alzheimera okrada pacjentów z pamięci – w początkowym stadium wpływa głównie na pamięć krótkotrwałą. Jej upośledzenie postępuje powoli, uniemożliwiając normalne funkcjonowanie. Człowiek nie odnajduje się w realiach, znanego mu do tej pory świata. Alzheimer należy do grupy chorób nieuleczalnych. Choroba ta znana również jako otępienie starcze lub demencja jest chorobą cywilizacyjną i dotyka nawet 30 milionów osób na całym świecie.
Olga Ambrosiewicz
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
24.03.2023
Światowy Dzień Walki z Dyskryminacją Rasową w IKEA
-
23.03.2023
Grodziski Ośrodek Sportu i Rekreacji z „cichymi godzinami”
-
16.03.2023
Netto i Caritas wspierają potrzebujących na Wielkanoc
-
13.03.2023
Brak towaru w magazynie
-
10.03.2023
Rumia oddaje głos śmieciom
-
08.03.2023
Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”