logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Kolumbia, Walka z przemocą
   ──────  15.05.2010

Armia pułapka



Grupy uzbrojonych dzieci i młodzieży toczące walki na ulicach miast stają się w Kolumbii coraz większym problemem. Mając nadzieję na lepsze życie i szukając ucieczki od biedy i przemocy w domu, młodociani często dobrowolnie zasilają szeregi takich band i zaczynają życie poza granicą prawa. Nowi członkowie bywają też werbowani siłą – najczęściej ofiarą padają mali mieszkańcy terenów wiejskich. Wg danych UNICEF problem dotyczy zarówno chłopców, jak i dziewczynek, które stanowią ok. 25% oddziałów. Motywuje swoją decyzję chęcią uwolnienia się od nadużyć seksualnych w domu rodzinnym. Jednak należąc do gangu bynajmniej nie unikają gwałtów i molestowania. A gdy raz zostanie się członkiem podobnej grupy, niezwykle trudno się z niej wydostać.

Na zlecenie rządu kolumbijskiego agencja Leo Burnett przygotowała plakaty, których celem jest uświadomienie dzieciom niebezpieczeństw kryjących się pod na pozór lepszym życiem, jakie miałyby zapewnić grupy młodocianych żołnierzy. Umieszczony na nim balonik symbolizuje nadzieję na poprawę wyrażaną przez dzieci. W środku balonika mieszczono małe kartki z wypisanymi rzeczywistymi zagrożeniami oraz prawdziwymi motywami osób, które tymi gangami kierują. Hasło kampanii „No caigas en su trampa” („Nie daj się złapać w ich pułapkę”) ostrzega przed fałszywymi intencjami i pustymi obietnicami, w które wielu już uwierzyło.

Rekrutacja dzieci i młodzieży do udziału w walkach pomiędzy grupami jest – wg ustaleń Konwencji Genewskiej oraz Konwencji o Prawach Dziecka – zbrodnią wojenną. Podobnie kwalifikuje takie działania kolumbijskie prawo. Nie wystarcza to jednak, by zatrzymać proces rozwoju oddziałów uzbrojonych dzieci. Zła sytuacja materialna i brak perspektyw sprawia, że stają się one łatwym łupem.
M. Musielak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
No caigas en su trampa
Czas:
2010.5.10 - 2010.5.30
Tematy:
Walka z przemocą
Kraje:
Kolumbia
Nadawca:
Władze Kolumbii
Media:
Billboardy, ambient
Wykonawca:
Leo Burnett (Columbia)
Adresaci:
Dzieci i młodzież w Kolumbii
Hasło kampani:
No caigas en su trampa (Nie daj się złapać w ich pułapkę)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek