logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Antynoble 2010
24.10.2010
Tematy: Wydarzenia

Antynoble 2010



W ceremonii zorganizowanej 30 września na uniwersytecie Harvarda ogłoszono nazwiska laureatów w obecności profesorów uczelni, studentów oraz laureatów prawdziwej nagrody Nobla.

Tak jak co roku nagrodą uhonorowano autorów 10 prac, które, według motta organizatorów „najpierw skłaniają do śmiechu, a później do zastanowienia”. Laureaci mieli szansę zabrać głos dziękując za nagrodę, ale musieli zrobić to krótko i ciekawie, bo rozwlekłe przemówienia przerywa obecna zawsze na ceremonii ośmioletnia dziewczynka nazywana „Miss Sweetie Poo”, która tak długo powtarza: „Przestań, nudzę się!” aż mówca nie zakończy wystąpienia.

Przydarzyło się to w tym roku grupie badaczek, opisujących swoją rewolucyjną metodę pobierania próbek smarków wieloryba przy pomocy zdalnie sterowanego helikoptera.

Z kolei badacz, który otrzymał nagrodę za odkrycie, że nietoperze uprawiają miłość francuską musiał przerwać demonstrację tego zjawiska, wykonywaną z użyciem maskotek, ponieważ interweniował (również tradycyjnie obecny na ceremonii) adwokat William J. Maloney. Jego zadaniem jest niedopuszczanie do sytuacji, w której ktokolwiek zrobiłby, powiedziałby, zobaczyłby lub pomyślał cokolwiek niestosownego. On również przerwał prezentację materiału filmowego poświęconego zachowaniom seksualnym nietoperzy.

Wśród laureatów znaleźli się też m.in. autorzy odkryć, że jazda kolejką górską i spowodowane nią pozytywne emocje ułatwiają oddychanie chorym na astmę, przeklinanie łagodzi ból (pod warunkiem, że normalnie nie przeklina się zbyt często, bo, podobnie jak na inne metody znieczulenia także i na tę można się z czasem uodpornić), założenie skarpet na buty pomaga uniknąć poślizgnięcia się na oblodzonej nawierzchni oraz, że duże przedsiębiorstwa funkcjonowałyby wydajniej gdyby losowo awansowały swoich pracowników.

Każdy z laureatów oprócz statuetki, przedstawiającej w tym roku laboratoryjną fiolkę i szalkę Petriego na deseczce, otrzymał nagrodę finansową: banknot o nominale 10 bilionów dolarów Zimbabwe.

Uroczystości towarzyszył bogaty program artystyczny, którego tematem przewodnim były bakterie.

Uroczystość prowadził redaktor dwumiesięcznika „Improbable Research” Marc Abrahams, które jest organizatorem nagród Ig Nobel.
PAP

Ceremonię wręczenia nagród można obejrzeć tutaj.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek