Muzyczne popisy anioła Franky’ego biją rekordy popularności. Anioł wyśpiewuje szwajcarskim kierowcom fundamentalne prawdy dotyczące ruchu drogowego.
Kiedy w 2007 roku na szwajcarskich drogach wzrosła liczba wypadków śmiertelnych, rząd zlecił trzem instytucjom przygotowanie akcji, która zachęciłaby młodych kierowców do wolniejszej jazdy. Swiss Insurance Association, Fund for Traffic Safety oraz Council for Accident Prevention zrealizowały kampanię, która objęła m.in. internet, telewizję, radio, prasę, plakaty i działania ambientowe. Za całość odpowiedzialna była agencja Rod Kommunikation.
Na Facebooku uruchomiono jednocześnie dwa profile: anioła Franky’ego, czyli brand hero kampanii oraz profil całej akcji. Efekt? Franky osiągnął facebookowy limit znajomych (5000), a w pierwszym roku działania, fanpage liczył 200 tys. fanów (obecnie jest ich prawie 280 tys.). Specjalnie na potrzeby kampanii skomponowano utwór, który wykonuje Franky. Refren „Slow down. Take it easy” (Zwolnij. Wyluzuj się) jest jednocześnie głównym hasłem wszystkich działań reklamowych. Piosenka była hitem nie tylko w internecie (ponad milion odsłon na portalu Youtube.com), ale także w kilkudziesięciu rozgłośniach radiowych oraz na antenie MTV. Na listach przebojów w Szwajcarii uplasowała się na wysokiej, piątej pozycji.
Koszt artykułów i audycji na temat kampanii zamieszczonych w prasie, radiu i telewizji szacuje się na 1,5 miliona Euro.
Adam Kolasa
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem