Muzeum Migracji to placówka z siedzibą w Londynie, która z jednej strony organizuje wystawy i kampanie, z drugiej zaś realizuje rozpisany na lata program edukacyjny, badający, w jaki sposób przemieszczanie się ludzi do i z Wielkiej Brytanii ukształtowało współczesnych Brytyjczyków – jako jednostki, społeczeństwo oraz jako naród.
– Migracja jest często postrzegana jako kwestia, która generuje podziały – mówi Matthew Plowright, dyrektor ds. komunikacji w Muzeum Migracji. – W rzeczywistości jest na odwrót. To coś, co nas wszystkich łączy. By unaocznić odbiorcom prawdziwość powyższej tezy, agencja kreatywna Wonderhood Studios zrealizowała kampanię, której podstawą stał się… skład angielskiej drużyny narodowej na Euro 2024. Jak się okazuje, praktycznie wszyscy jej reprezentanci mają migracyjne dziedzictwo – albo urodzili się za granicą, albo są dziećmi bądź wnukami imigrantów. Ba, nawet kapitan drużyny, Harry Kane, jest z pochodzenia (poprzez ojca) Irlandczykiem.
– Strategia polegała na tym, aby fani piłki nożnej zastanowili się, co by się stało z reprezentacją Anglii bez migracji i imigrantów – podkreślają Jack Croft i Stacey Bird, zastępcy dyrektorów kreatywnych w Wonderhood Studios. – I by od tego momentu wyrażali się bardziej pozytywnie na ten temat.
txt: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
06.10.2024
Po prostu się rusz!
-
04.10.2024
Jesienny talerz żywieniowy
-
04.10.2024
Jak oswoić prądożerców?
-
03.10.2024
Znamy nominowanych jubileuszowej 25. edycji Effie Awards Poland
-
03.10.2024
Noc Księgarń już 4 października. Prawie dwieście wydarzeń w 180 księgarniach
-
02.10.2024
Pomarańcza