– Polskie miasta są zaskakująco pełne atrakcji, przed przyjazdem turystów na Euro 2012 warto jednak zadbać o anglojęzyczną informację w przestrzeni miejskiej – oto diagnoza studentów z Londynu, uczestników akcji „Misja 21” zorganizowanej przez „Gazetę Wyborczą”.
W ramach „Misji 21” redakcja „Gazety Wyborczej” zaprosiła 21 studentów dziennikarstwa City University London do 21 największych miast w Polsce, w tym – do czterech miast-gospodarzy meczów Euro 2012. Goście z Londynu spędzili w Polsce co najmniej dziewięć dni, wcielając się w rolę kibiców – turystów i sprawdzając stan przygotowań do EURO 2012 – podróżując, zwiedzając, próbując polskich dań i rozmawiając z mieszkańcami.
Swoje doświadczenia opisywali przede wszystkim na blogu http://misja21.blox.pl, a także Facebooku i Twitterze, robili też zdjęcia i kręcili wideo.
Test „Misji 21” wypadł dla polskich miast korzystnie. Powszechne na Zachodzie stereotypy o Polsce – np. wizja „kraju szarego, postkomunistycznego, zniszczonego przez wojnę” – zostały obalone przy pierwszym kontakcie z rzeczywistością. Piętą achillesową polskiej turystyki okazały się zapuszczone dworce kolejowe oraz brak informacji w języku angielskim w miejscach odwiedzanych przez turystów: na dworcach, w komunikacji miejskiej, w muzeach itp.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
24.05.2023
Wiosenny Dzień Charta
-
22.05.2023
Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023
-
18.05.2023
Torba STORSTOMMA dla Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę
-
15.05.2023
Pierwsze pustułki podpatrzone w budkach lęgowych Cemex!
-
21.04.2023
Jak nie zmarnować szansy na Effie
-
17.04.2023
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany