Nowy spot, przygotowany przez markę Always w ramach kampanii na rzecz podnoszenia pewności siebie u dziewcząt i kobiet, zwraca uwagę na ograniczenia, jakie narzuca płci żeńskiej społeczeństwo. Firma rozpoczęła współpracę z naukowcami oraz organizacją TED, by uczyć dziewczęta pewności siebie w okresie dojrzewania.
Film został przygotowany we współpracy z dokumentalistką Lauren Greenfield, która jest autorką viralovego spotu „Always#JakDziewczyna„, stworzonego w ubiegłym roku. Dziewczyny i kobiety w różnym wieku i z różnych środowisk zostały zapytane o to, czy kiedykolwiek usłyszały, że powinny coś zrobić lub nie powinny czegoś robić tylko dlatego, że są dziewczętami. Materiał prezentuje ich odpowiedzi.
Marka rozpoczyna tworzenie Międzynarodowego Programu Nauczania Pewności Siebie Always. Program jest opracowywany we współpracy Always z coachami oraz ekspertami. Zakłada się, że w ciągu roku dotrze on do 20 milionów dziewcząt w 65 krajach. TED, organizacja non-profit, zobowiązała się do wsparcia firmy w nauczaniu pewności siebie młodych dziewcząt. W pierwszym etapie tej współpracy Always i TED opracują zagadnienia wspierające budowanie pewności siebie oraz rozpowszechnią je poprzez TED-Ed, platformę edukacyjną, która ułatwi przekazywanie materiałów dalej.
Na zlecenie firmy w Polsce przeprowadzono badania (czerwiec 2015, MSLGROUP Research; 1 501 Polaków (990 Polek w wieku 16-24 i 511 Polaków w wieku 16-24) , z których wynika m.in., że prawie połowa dziewcząt (49%) w wieku od 16 do 24 czuje, że po okresie dojrzewania brakowało im pewności siebie, żeby robić cokolwiek by chciały; więcej niż cztery na pięć dziewcząt (87%) czuje nacisk, że powinny zachowywać się i czuć w pewien określony sposób; 78% dziewcząt, które uważały, że społeczeństwo ogranicza dziewczyny, stwierdziło, iż ma to negatywny wpływ na ich życie; dziewczyny częściej niż chłopcy (o 33% częściej) mówią, że ze względu na płeć nie czują się komfortowo podczas aktywności w szkole.
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile
-
01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
„Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska
-
25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka
-
17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
InPost ratuje życie
-
10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

