logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  25.06.2012

Almodovar z Kamińskim popierają stworzenie sanktuarium



Światowej sławy aktorzy, muzycy, reżyserzy, działacze na rzecz ochrony środowiska, polarnicy i liderzy biznesu będą łączyć swoje siły w projekcie stworzenia Arktycznego Sanktuarium Przyrody. Celem kampanii zainicjowanej dziś przez Greenpeace podczas szczytu Rio +20 jest wprowadzenie w Arktyce zakazu wierceń ropy naftowej i przemysłowych połowów, które zagrażają środowisku naturalnemu.

Paul McCartney, Penelope Cruz, Robert Redford, Sir Richard Branson, Pedro Almodovar, Thom Yorke, Emily Blunt, Baaba Maal, Lucy Lawless, Javier Bardem i inne sławy apelują do ONZ o ochronę niezamieszkałego obszaru wokół Bieguna Północnego i uczynienia go niedostępnym dla korporacji. Ich podpisy zostały złożone pod Arktycznym Manifestem, który został dziś ogłoszony przez Greenpeace na Szczycie Ziemi w Rio de Janeiro. Ruszyła również globalna zbiórka podpisów, a Polacy mogą do niej dołączyć za pośrednictwem strony www.UratujArktyke.pl. Kampanię Greenpeace popiera również Marek Kamiński, znany podróżnik, zdobywca obu biegunów. Początek kampanii zaplanowano na 21 czerwca, ponieważ właśnie tego dnia w obszarze koła podbiegunowego słońce nie zachodzi nad Arktyką.

W 2007 roku Rosjanin Artur Chilingarov umieścił rosyjską flagę na dnie morskim pod Biegunem Północnym. Dokumenty ujawnione w późniejszym czasie przez Wikileaks wskazują, że działał on z polecenia rządu Rosji roszczącego sobie prawa do tych terenów. Gdy Manifest Arktyczny zostanie podpisany przez milion ludzi, Greenpeace planuje zorganizowanie ekspedycji mającej na celu umieszczenie go na dnie morskim pod biegunem północnym, 4 km pod pokrywą lodową. Miejsce zostanie oznaczone tzw. „flagą przyszłości” zaprojektowaną przez młodych ludzi w ramach międzynarodowego konkursu zorganizowanego przez liczący sobie 10 milionów członków ruch Girl Guide.

Obszar Bieguna Północnego jest sklasyfikowany w prawie międzynarodowym jako obszar wód międzynarodowych. Wraz z podnoszeniem się temperatury i topnieniem pokrywy lodowej, kraje arktyczne zgłaszają jednak coraz więcej roszczeń terytorialnych do dna morskiego, zmierzając do otwarcia go dla światowych koncernów paliwowych w celu poszukiwania ropy i gazu. W ostatnich latach morska pokrywa lodowa bardzo się zmniejszyła, naukowcy twierdzą wręcz, że wkrótce cały lód na biegunie północnym może po prostu zniknąć.

Na stronie savethearctic.org umieszczono krótkometrażowy film stworzony przez Trevora Beattiego, wykorzystujący materiały filmowe na temat Arktyki autorstwa Yanna Arthus-Bertranda, znanego fotografa, autora zbioru zdjęć „Earth from the Air” poruszającego tematykę ochrony środowiska. Narratorem filmu jest aktor John Hurt, zdobywca Złotych Globów.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 23.03.2023

    Grodziski Ośrodek Sportu i Rekreacji z „cichymi godzinami”


  • 22.03.2023

    Dąb Fabrykant zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2023!


  • 16.03.2023

    Netto i Caritas wspierają potrzebujących na Wielkanoc


  • 15.03.2023

    Superkomputer od Funduszu Żubra widzi, słyszy i rozumie dzikie zwierzęta


  • 03.03.2023

    YC x NGO – trwa nabór na konkurs!


  • 02.03.2023

    Nextbike otwiera sezon rowerowy w dziesięciu miastach Polski


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek